“אם בית המשפט שלנו מושחת, מי אנחנו שנגיד לישראל מה לעשות”?

חואן ורגאס, דמוקרט המכהן כנציג מדינת קליפורניה בבית הנבחרים - על הרפורמה המשפטית: "לגמרי עניין פנימי של ישראל" • "אני חושב שבית המשפט העליון שלנו מושחת, כך שזה די קשה לנו להטיף ולבקר אחרים"
חרדים 10
ב' אדר התשפ"ג / 23.02.2023 11:45

“אם בית המשפט העליון שלנו מושחת, מי אנחנו שנגיד לישראל מה לעשות”? כך שואל חבר הקונגרס האמריקני, חואן ורגאס, נציג המחוז ה-52 של מדינת קליפורניה בבית הנבחרים בוושינגטון.

בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לאריאל כהנא מ’ישראל היום’ -אמר ורגאס: “הדיון על הרפורמה המשפטית הוא לגמרי עניין פנימי של ישראל. כי אני חושב שבית המשפט העליון שלנו מושחת. יש לך שלושה ליברלים ושישה שמרנים והם לא פוסקים על בסיס החוק, אלא על בסיס הפוליטיקה. כך שזה די קשה לנו להטיף ולבקר אחרים על אופן בחירת השופטים”.

אז כאשר אנשים אומרים שישראל לא תהיה יותר דמוקרטיה מה דעתך?

“שזה מגוחך”.

בישראל רבים טוענים שהקבוצה הפרוגרסיבית במפלגה הדמוקרטית כבר איננה תומכת בישראל. זה נכון?

“לחלוטין לא נכון. אני דמוקרט פרוגרסיבי מקליפורניה, חבר בשדולה הפרוגרסיבית בבית הנבחרים, ואני תומך ישראל. כאשר עולות להצבעה סוגיות כמו הסיוע הביטחוני לישראל, או מימון לכיפת ברזל, אתה תראה תוצאות בערך בסדר הגודל של 425 בעד מול עשרה מתנגדים. לעומת זאת, כאשר עולה נושא שנוי במחלוקת פוליטית, כמו גינוי לסוציאליזם, תראה כ-60 חברי קונגרס פרוגרסיביים ואני בתוכם, שמתנגדים. זה נושא ששנוי במחלוקת. כך שהתמיכה הדו מפלגתית בישראל נמשכת”.

ורגאס נמצא בישראל במסגרת משלחת דו מפלגתית של חברי קונגרס שבאו מטעם האגודה הישראלית אמריקנית לחינוך (USIEA), לסיור בן שבוע בארץ. הם נפגשו עם שורה ארוכה של אישים, בראשם ראש הממשלה נתניהו והשר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר.

כמו כן, ביקרה המשלחת באזור התעשייה הישראלי-פלסטיני באריאל וחבריה ציינו כי זהו מודל לדו קיום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות