ההתגברות ומח”ש עברו בטרומית • לפיד עקץ: יריב רה”מ האמיתי

בפסקת ההתגברות תמכו 62 מול 51 מתנגדים, במח"ש - 62 מול 52 • לפיד בדיון על פסקת ההתגברות: "אתה יריב לוין ראש הממשלה האמיתי, ואתה מנהל את הממשלה הזאת באמת" • רוטמן: "אתה מנהל קמפיין בי די אס נגד המדינה ואזרחיה. זה חסר תקדים" • לוין: ״אתם חסרי אחריות״
אריה ריבקינד
א' אדר התשפ"ג / 22.02.2023 14:08

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) את הצעת חוק פסקת ההתגברות של ח”כ שמחה רוטמן. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 51 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

לפי ההצעה, חברי הכנסת יוכלו להתגבר על חוקים שנפסלו ברוב של 61 ח”כים.

רוטמן הסביר, כי מדובר בחוק דומה לזה שהציע בוועדה, והוא הוגש בהתאם לחוות דעתה של יועמ”שית הכנסת.

“הצעת החוק באה להציע שבית המשפט יוכל לבטל בהרכב מלא של כל שופטיו – 15 שופטים, ולבטל את מנגנון הפסילה, כשהכנסת תקבל פסקת התגברות בהוראה של שלוש קריאות ברוב של 61 – ואז החוק יהפוך קבוע”, אמר. “יצרנו מנגנון שיקשה על ההתגברות. לא יהיה אפשר להשפיע על הבחירות”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר במליאת הכנסת: “אני רוצה לפנות לראש הממשלה האמיתי יריב לוין. היות ואתה מנהל את הממשלה הזאת באמת, אתה צריך לזכור שעם הכוח באה האחריות – ועוד חצי שנה מעכשיו כשהכלכלה הישראלית תהיה מרוסקת, שהביטחון יהיה על הרצפה – זה יהיה על ראשך, כי אתה ראש הממשלה האמיתי. כי אתה העדפת לתת למדינה הזאת להתפרק רק כדי לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים. אל תבלבל לנו את המוח על הידברות בזמן שאתה מעביר את החוק. מספיק עם השקר הזה”.

חבר הכנסת שמחה רוטמן, ענה ללפיד: “אתה מנהל קמפיין בי די אס נגד המדינה ואזרחיה. זה חסר תקדים וחסר אחריות”.

חברי כנסת מהקואליציה קראו לעבר לפיד: ״BDS, מסית, בושה״.

לוין קרא לעברו: ״אתם חסרי אחריות״.

כשלפיד צעק: “מי אתה?”. צילום: דוברות הכנסת

מיד אחר כך מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (המחלקה לחקירת שוטרים) של חבר הכנסת משה סעדה.

בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 52 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.

לפי ההצעה,  המחלקה לחקירת שוטרים תישא באחריות מנהלית לביצוע תפקידה בפני שר המשפטים ותהא כפופה לפיקוח המנהל הכללי במשרד המשפטים.

כמו כן, מוצע לקבוע כי המחלקה לחקירות שוטרים תעסוק בחקירת עבירות תובעים מקרב הפרקליטות.

מוקדם יותר, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את “חוק דרעי 2”, שמבקש למנוע מבית המשפט העליון להביע ביקורת שיפוטית על מינוי שרים וכך לסלול שוב דרכו של יו”ר ש”ס אריה דרעי אל שולחן הממשלה.

בהמשך דנה המליאה בחוק החמץ של משה גפני. הצעות החוק הונחו על שולחן הכנסת אולם נדחו בשבוע שעבר, במסגרת מחווה לנשיא מצד ח”כ שמחה רוטמן, שר המשפטים יריב לוין וח”כ משה סעדה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החלול אינו מבין שאינו רלבנטי.צורח ונובח במלוא הגרון
    23/02/2023 04:05
    גיל
  1. לא רק ביבי ולוין,כל עם ישראל מקיא את החלול הגזען.

  2. לפיד
    24/02/2023 16:39
    יוסי
  3. לפיד מתנהג כמו ילד בגן כל הזמן אומר ביבי חלש עכשו אומר לוין ראש הממשלה הקינאה מביבי אוכלת אותו מי אתה ומה עשית בכלל שתקנא בביבי מה עשית חוץ מלהיות ליצן בטלוויזיה וכתב במחנה חוצפן ביבי אפילו לא מתייחס אליך אתה כמו זבוב טורדני