מזעזע: הירדנים גזרו את רצועות התפילין של הרב וזו הסיבה ההזויה

אנשי הבידוק הביטחוני בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן עיכבו את הרב משה חליווה, משום שנשא עימו תפילין בתיק היד • למרות בקשותיו, הירדנים התעקשו לחתוך את הרצועות לנגד עיניו "אמרו שזה 'חבל' וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו"
חרדים 10
א' אדר התשפ"ג / 21.02.2023 23:55

אנשי הבידוק הביטחוני בנמל התעופה הבינלאומי בעמאן, בירת ירדן, חיללו וגזרו את רצועות התפילין של הרב משה חליווה – שהיה בטיסת קונקשן מישראל לאבו דאבי, דרך עמאן.

העיתונאי איתמר אייכנר דיווח באתר ynet, כי גורמי הביטחון הירדניים החרימו את התפילין כאשר הרב חליווה נחת בנמל התעופה הירדני, ואחרי כשעה וחצי של ויכוחים, וחרף הפצרותיו כי מדובר בחפץ קדוש, הם גזרו את רצועות התפילין לנגד עיניו – והחזירו לו את הבתים.

“הרגשתי לא נעים, בכיתי. התחננתי”, סיפר הרב. “הסברתי להם שזה דבר קדוש. אמרו לי שאם זה היה במזוודה שנכנסת לבטן המטוס זה היה בסדר, אבל אסור לי לקחת את זה בתיק היד למטוס – כי זה ‘חבל’ וזה מסוכן. אחד מהם סימן בידו שאני עלול לחנוק מישהו.

“אמרתי שאני טס בכל העולם. יש אלפי יהודים שטסים בעולם ומעולם לא השתמשו בדבר קדוש כדי לחנוק מישהו. הסברתי להם שזה עולה הרבה כסף וזה דבר קודש. אמרתי שאני אחזור לתל אביב עם התפילין”.

אבל דבר לא עזר.

“היו סביבי שישה אנשים. ביקשו שאראה איך משתמשים בזה. שמתי את התפילין לפני החבר’ה שם. הם היו סקרנים, אבל בסופו של דבר דרשו ממני ללכת ולהשאיר אותן. שוב התחננתי ובכיתי: אז תחתכו את הרצועות ותנו לי לשמור את הבתים. זה קדוש. אין שום סיכון ביטחוני בבתים”.

אנשי הביטחון איימו לקרוא למשטרה אם הרב חליווה ימשיך להתנגד: “בסוף נאלצתי ללכת. פניתי למנהל הביטחון, אבל בסוף הוא הסכים שאקח רק את הבתים. את הרצועות הם לקחו.

“עכשיו אני לא יכול להשתמש בהן. זה היה מזעזע. זה הזכיר לי בראש תמונות של סוף שנות ה-30 באירופה, שם חתכו את הפאות. הרגשתי מושפל. אבל יותר מכך, היה הפחד שאיימו לקרוא למשטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות