נתניהו על תקציב הביטחון: “זקוקים להגדלה של מליארדים רבים”

ראש הממשלה נתניהו נאם בכנס הסייבר הבינלאומי ואמר: "המילארדים שהשקענו בביטחון הצילו את כלכלת ישראל" • אולם, "יש לעשות זאת בדרך אחראית ולא לדרדר את ישראל עם גירעון בלתי נשלט"
נחמן וייס
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 19:52

הקרב על התקציב: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) למחלוקת סביב תקציב הביטחון, ואמר כי חייבים להגדילו.

בנאום שנשא בכנס הסייבר הבינלאומי, שנערך באוניברסיטת תל אביב, אמר נתניהו כי יש צורך בתוספת של מליארדים לתקציב הביטחון. עם זאת הדגיש, כי הוא מתנגד להגדלת הגירעון, בניגוד לעמדתו של שר האוצר יאיר לפיד.

“אנחנו זקוקים לכסף עבור כיפות ברזל”, אמר נתניהו, “לכסף להתמודד מול דאעש במזרח, חיזבאללה ואל-קאעידה בצפון וחמאס בדרום”.

לדבריו, “המיליארדים שהחלטנו להשקיע בביטחון הצילו את כלכלת ישראל. השקענו מיליארדים באלפי מיירטים של כיפת ברזל שסייעו לכלכלה להמשיך לתפקד במערכה האחרונה.

“המיליארדים שהשקענו בגדר בדרום בלמו כליל את ההסתננות לישראל, גם של הג’יהאדיסטים מסיני. אני זוכר שהייתה ביקורת על ההשקעה ה’מופרזת’ שלנו בביטחון, אבל אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילולא השקענו זאת.

“לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים”, טען נתניהו והוסיף, “יש לעשות זאת בדרך אחראית ולא לדרדר את ישראל עם גירעון בלתי נשלט ואוברדרפט בינלאומי שיוצא משליטה”.

נתניהו התייחס גם למכתב הסרבנים של בוגרי יחידת 8200 ואמר: “סרבנות מכל סוג שהיא ראויה לגינוי מלא. השימוש הפוליטי שנעשה לאחרונה תוך השמעת האשמות מופרכות – הוא פסול. צה”ל, על כל יחידותיו, הוא הצבא המוסרי בעולם. מהיכרות רבת שנים שלי עם אנשי יחידה 8200 אני יודע שההשמצות חסרות הבסיס שהושמעו לאחרונה לא יפגעו בעבודה החשובה כל כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות