מה עושים כשהילדים מוציאים רישיון? שיעור נהיגה להורים

איך מתנהלים מול בני נוער שמתחילים לנהוג, מה המדיניות עם הרכב המשפחתי, ואיך מבטיחים את הבטיחות של בני הנוער וסביבתם? • אם גם אתם פוגשים באתגרים כאלה לאחרונה, חשוב להבין שאתם לא לבד – אנחנו כאן בשביל לעזור לכם עם קווים כלליים
תוכן שיווקי
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 16:10

כשהילדים שלנו גדלים, הם מתחילים להתקדם בצעדי ענק לגיל שבו ניתן להוציא רישיון נהיגה ולהתחיל לנהוג ברכב. זוהי התפתחות חדשה, שמשפחות רבות מוצאות בה גם קושי – איך מתנהלים מול בני נוער שמתחילים לנהוג, מה המדיניות עם הרכב המשפחתי, ואיך מבטיחים את הבטיחות של בני הנוער וסביבתם?

אם גם אתם פוגשים באתגרים כאלה לאחרונה, חשוב להבין שאתם לא לבד – אנחנו כאן בשביל לעזור לכם עם קווים כלליים להתמודדות עם הרישיון של הילדים.

 הוצאת רישיון היא שלב בתהליך ההתבגרות

סביב גיל 16, הרצונות של הילדים המתבגרים שלנו לעתים קרובות מתרכזים סביב דבר אחד מרכזי – רישיון נהיגה. למרות שיש מטרות חשובות יותר בחיים, ישנם מתבגרים שדחוף להם להוציא רישיון נהיגה ולהיות מסוגלים לנהוג בעצמם ברכב. יתכן שהילד שלכם כבר חושב על רכב ספורט מהיר איתו את הכביש, אבל במרבית המקרים הצעירים הללו פשוט רוצים להרגיש יותר עצמאות ויותר ניידות, ואפשר להבין אותם. משום שמדובר בשלב בתהליך ההתבגרות של בני הנוער, חשוב לדעת איך להתמודד איתו כהורים, ולהפוך את תהליך הוצאת רישיון הנהיגה ואת ההתנהלות מול מתבגרים עם רישיון, לפשוטים יותר.

 קודם כל – לא לשדר לחץ

הדבר הבעייתי ביותר שאנחנו יכולים לעשות מול בני נוער עם רישיון (או אפילו בשיעורי נהיגה) הוא לשדר לחץ מכך שהם עולים על ההגה. לחץ שכזה, גם אם הוא מוצדק לחלוטין, עלול לייצר לחץ גם אצלם, והדבר יבוא לידי ביטוי ישירות על הכביש – לא מומלץ! לפיכך, גם אם יש לכם השגות וחששות מהנהיגה של ילדיכם, חשוב להביע אותם בצורה שקולה ורגועה, דרך שיחה ובוודאי שלא בהתפרצות לחוצה.

שיחה שקולה ורגועה, שבה אתם מסבירים אודות הסכנות שטומן בחובו הכביש, והצורך לנקוט בזהירות יתר, היא דרך טובה ליצור תקשורת פתוחה ובריאה. בסיטואציה כזו סביר יותר שהילד יטמיע את דברי הטעם שלכם ולא ידחה אותם על הסף.

 כדאי לקחת את הדברים לאט

זה בסדר שהבן שלכם יעשה יותר מ-30 שיעורי נהיגה, וזה בסדר אם הבת שלכם תעבור בטסט שני, שלישי או רביעי. לא צריך למהר. חשוב לוודא שהילד בטוח בעצמו ומבצע דברים נכון על ההגה. גם אחרי שהוא הוציא רישיון, ואפילו אחרי שהוא כבר לא צריך מלווה, טוב יהיה אם תחליטו לקחת את הדברים לאט. אפשר להציע לו לנהוג רק עם אחד מההורים ברכב בחודשים הראשונים. בסוף הוא או היא יודו לכם על כך – וגם כאן חשוב לתקשר עם הנהגים הצעירים בצורה פתוחה ולא סתם להנחית עליהם הגבלות.

 רישיון הוא פריווילגיה, אבל גם אחריות

רישיון נהיגה הוא פריווילגיה מהנה מאוד, במיוחד לבני נוער שלראשונה מרגישים עצמאיים וניידים יותר מאי פעם, אבל עם הפריווילגיה הזו מגיעה גם אחריות רבה. בן נוער שעולה על ההגה חייב להבין שהחיים של עצמו ושל סביבתו נמצאים בידיו, והוא חייב להתנהל בצורה בוגרת בהתאם לכך.

ברגע שבו הוא מצליח להבין את האחריות הזאת, הרישיון שלו יכול להפוך לפריווילגיה עבורכם. מעכשיו, הרבה יותר קל להסיע את הילדים הקטנים אחר הצהריים או לעשות סידורים שונים, כי יש עוד גורם בבית שיכול לסייע מאוד בנהיגה ובאיסוף. כל מה שצריך הוא לעבוד חכם מספיק עם הילדים ולהגיע לנקודה הזאת.

התנהלו עם בני הנוער שלכם בחוכמה, ועזרו להם להפוך לנהגים טובים יותר. זהו תהליך שקורה כמעט בכל בית, וחשוב לבצע אותו בצורה זהירה, חכמה ותומכת – כך הילדים הבוגרים שלכם ירגישו שאתם סומכים עליהם ויהיו בטוחים ואחראים יותר על הכביש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות