יישפך דם? בגלל המפגינים: שוטרים חילצו את כתבת ערוץ 14 • צפו

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התקרבו באופן מאיים לעבר רונה לוי, כתבת של 'ערוץ 14' - ודחפו את הצלם • שוטרים נאלצו לחלץ את השניים מבין המפגינים • השר שלמה קרעי: "מצופה מהמשטרה למגר בריונות כזו ביד קשה ולא רק להזיז הצידה את צוות השידור"
אבי כץ
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 10:38

לקראת סיום ההפגנה אמש (מוצאי שבת) בתל אביב נגד הרופורמה המשפטית, כוחות משטרה נאלצו לפנות מהמקום את רונה לוי – כתבת ערוץ 14, לאחר  שמספר מפגיני שמאל התקרבו אליה באופן מאיים, צעקו – ודחפו את הצלם.

רונה לוי: “באנו כדי להשמיע את הקול של ציבור שלם. תקפו אותנו וחדרו למרחב האישי שלנו. כשאתה מגיע עם המיקרופון של ערוץ 14, אתה מקבל הערות קשות מאוד”.

אשת התקשורת יערה זרד הגיבה: “אנשים שמדברים בשם חופש ביטוי ודמוקרטיה תוקפים עיתונאים! הבריונים שתקפו את צוות ערוץ 14 הערב צריכים להעביר את הלילה במעצר. ולראשי האופוזיציה – תעצרו את האלימות, ההסתה והאוירה הרעילה, עלול להישפך פה דם בקרוב מאוד. הערב זה כמעט קרה”.

רן בוקר, כתב התקשורת של ynet: “בושה שמפריעים לכתבת לעשות את עבודתה. הפרעה לכלי תקשורת בשידור ראויה לכל גינוי! עצוב ששוטרים היו צריכים לגונן עליה כדי שהיא תמשיך לעשות את עבודתה”.

השר שלמה קרעי הגיב לאחר המקרה: “אני מגנה בכל תוקף את תקיפת צוות ערוץ 14. חבורת אנרכיסטים שחושבת שתנהל את המדינה בבריונות, בסתימת פיות עיתונאים ובחסימת כבישים. מצופה מהמשטרה למגר בריונות כזו ביד קשה ולא רק להזיז הצידה את צוות השידור. עיתונות חופשית ומגוונת היא אחת מאבני היסוד בדמוקרטיה. נפעל לשם כך בכל הכח בעזרת השם”.

ח”כ שמחה רוטמן הגיב: “‏קם בבוקר ורואה בפיד שמאל הצדקה לתקיפת עיתונאית של ⁦‪׳ערוץ 14׳‬⁩ בהפגנות השמאל. איכשהו, ואולי זה רק משהו בעייתי אצלי, אבל הצדקות לתקיפה של עיתונאית מקשה עלי להתחבר למסר הפרו-דמוקרטי שלכם. תודה שאתם עוזרים לעם בישראל לא להתבלבל”.

העיתונאי יניר קוזין מגל”צ: “אפשר רק לתאר מה היה קורה אם לא היו שם שוטרים שחוצצים בין הבריונים האלה לצוות של 14. הם צריכים להיחקר. ואגב, אנשים שנלחמים לכאורה על ערכים כמו חופש הביטוי ותקשורת חופשית לא יכולים לאיים ולרצות לפגוע בהם. נקודה”.

כתבת ‘הארץ’ ענת קם טענה כי כלל לא מדובר בתקיפה וכתבה: “ערוץ תעמולה שקרי ומסית לא יתקבל בליטופים. היא לא הייתה בסכנה. תנשמו עמוק ותבחינו בין עיקר וטפל. אז הפריעו לה קצת לשידור, לא קרה כלום. כדי שהאירוע יוגדר ‘תקיפת עיתונאים’ הם צריכים להיות עיתונאים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות