“המפכ”ל קצת מתבלבל. אם לא יתנהג כמו שמכתיבים לו, ניפרד”

ח"כ צביקה פוגל על הריאיון של המפכ"ל קובי שבתאי, בו אמר כי אין בכוונתו להתפטר: "כשהשר והממשלה מכתיבים לך מדיניות, שיקול הדעת שלך הוא 'איך לבצע את זה בצורה הטובה ביותר' ולא 'האם לבצע את זה'" • "יש מלא אנשים שחשבו שאין להם תחליף, גם בוגי חשב שאין לו תחליף"
חרדים 10
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 09:32

ח”כ תא”ל (מיל’) צביקה פוגל מ’עוצמה יהודית’ שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על הריאיון שהעניק אמש מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי ל’פגוש את העיתונות’- בו אמר כי אין בכוונתו להתפטר.

פוגל הבהיר חד משמעית: “אם המפכ”ל לא ישכיל להתנהג כמו שאנו מכתיבים לו, ניפרד”.

חבר הכנסת פתח: : “מי מאיים על המפכ”ל בדיוק? אני לא מאיים עליו, אני בסך הכול אומר – ‘אל תשכח שיש פה מי שלוקח אחריות, האחריות היא על השר, על הממשלה וכשהשר והממשלה מכתיבים לך מדיניות, שיקול הדעת שלך הוא ‘איך לבצע את זה בצורה הטובה ביותר’ ולא ‘האם לבצע את זה’, ובזה הוא קצת טועה, הוא קצת מתבלבל אבל הוא לא היחיד”.

כשנשאל אם זה אומר שהוא צריך ללכת הביתה – השיב: “מה פתאום, מה אנחנו באנו לפטר אנשים? אנחנו רוצים אנשים שרכשו ניסיון, מביאים אותו לידי ביטוי ומשתפים איתנו פעולה לפחות בקטע של המדיניות. אל תצביע עוצמה יהודית, זה בסדר גמור, אבל כרגע השר שלך מונה על ידי ממשלת ישראל, נא לקיים את המדיניות שהשר אומר. כשהשר אומר שממשיכים לבצע פעילות במזרח ירושלים כמו שמבצעים את ‘שובר גלים’ בג’נין, אז אתה תבצע את זה בצורה הטובה ביותר שהשר ביקש ולא תבוא ותגיד לו ‘לא, אני לא חושב’.

“יש פה שר וממשלה שמכתיבים מדיניות. תמיד אמרתי ולא חוזר בי שאנחנו לא באנו לפטר אף אחד. אם הוא לא ישכיל להתנהג כמו שאנחנו מכתיבים לו, אז לא תהיה ברירה – ניפרד. כמו שאתם יודעים, יש מלא אנשים שחשבו שאין להם תחליף, גם בוגי חשב שאין לו תחליף. יש פה ממשלה נבחרת במדינת ישראל, יש פה שרים שזכו לאמון הכנסת, נבחרו כולם. באו לפה להכתיב מדיניות, העם אמר את דברו ועכשיו יבוא מישהו ויגיד ‘לא, אנחנו נכתיב את זה אחרת’?”.

כשנשאל מה היה עושה אחרת – השיב: “אני לא השר לביטחון לאומי, אני אומר בצורה הברורה ביותר, אבל אם הוא היה יושב אצלי במשרד היום, ואם היה ברור שהוא לא מסוגל לבצע את המדיניות שלנו במזרח ירושלים ובשטח, ואני מקבל את ההערה שלא מעירים למפקדים בזמן פעילות מבצעית – אז אדוני, ‘אני ממליץ לפרוש אחרת אני אאלץ להפריש אותך'”.

כשנשאל אם היום המפכ”ל מבצע את הוראות השר אמר: “אני חושב שאין לו ברירה. אני לגמרי לא בטוח שזה יתבצע באמת באיכות שהשר רוצה, תסתכלו אתמול על ההפגנות, על הדרך שבה ההפגנות בסוף מתנהלות בניגוד למה שניתן להם אישור, חסימה של ציר איילון וכל מיני חסימות.

“זה היה באישור באותו רגע, שיקול הדעת של המפקדים בשטח, זה מה שאומר המפכ”ל, יש פה שיקול דעת, זה בניגוד להנחיות שניתנו לאישור שניתן להפגנה הזאת. אני לא רוצה להתערב בעבודה בזמן שהיא מתבצעת, אבל עכשיו, אחרי, יכול להיות שאני כיו”ר הועדה לביטחון לאומי אחליט באחד הדיונים הקרובים לזמן את כל הגורמים לדון באיך מתנהלים בהפגנות.

“אם זה מה שהוא אמר ובאמת לא הבנתי, אז כנראה שמקומו לא איתנו, אין דבר כזה שהמפכ”ל מבצע מדיניות שהוא בוחר לקיים אותה. זה היה עד היום, ביום ששנינו את פקודת המשטרה ועוד חלקה ישונה בקרוב. גם אני כפוף לחוק, אם אנחנו לא נצליח להסביר לו את החוק כמו שבאמת אנחנו חושבים שצריך לקיים אותו, אז יכול להיות שחל עלינו חוק הפרידה”.

בינואר אמורה להתחדש לו הקדנציה, זה יקרה?

“אם הוא יבצע את המדיניות, האיש הוא עם ניסיון, הוא לוחם, הוא היה מפקד מג”ב. אני מזכיר, כשהוא נבחר על ידי אמיר אוחנה, כתבתי לאמיר אוחנה הודעה ‘החלטה מצוינת, איש ראוי’, אני לא חוזר בי בעניין הזה. אם הוא יבצע את המדיניות בצורה שבה אנחנו רוצים, אז הוא יישאר ואולי אפילו יוארך תפקידו”.

על הבטחתו של נתניהו לפיה “אין שום היתכנות שאיתמר בן גביר יפטר את המפכ”ל” – אמר פוגל כי “אם היינו עכשיו בקזינו, הייתי אומר לך ‘ניסים ידידי, אל תשים את הז’יטונים שלך על מה שאני לא יכול להבטיח לך, יום יבוא ונדע כולנו והלוואי ואתה צודק.

“מילה אחת על מג”ב. אנחנו הבטחנו, כולנו, גם המפלגות שלא זכו בבחירות, שנשנה את מציאות הביטחון האישי. המציאות של הביטחון האישי הולכת לעמוד במבחן בלתי אפשרי בתקופה הקרובה – כמות הנשק הלא חוקי שמסתובב בשטח, מעבר מפלילי לפח”עי בקרב האוכלוסייה הישראלית, החממות חשיש ומריחואנה שמזרימות עשרות מיליארדי דולרים, אי אפשר לטפל בזה אם לא נוסיף מג”ב איו”ש מחר.

הוא הבהיר: “אם לא יהיה משמר לאומי ולא נקבל את הכוח שאנחנו רוצים, אנחנו לא נישאר שם. אין לי שום ספק בכלל, איתמר אמר את זה בבירור וגם נדמה לי שהוא קבע זמן – ‘אם בעוד שמונה חודשים לא יהיו הניצנים הראשונים של הכוח שמאפשר לי לתת ביטחון אישי לכל תושב במדינת ישראל באשר הוא, לא נהיה שם, בשביל זה נבחרנו'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות