‘בואו נכיל’: ראשי מערכת הביטחון רוצים שבן גביר יפסיק את המבצע

אחרי אזהרות של ראשי מערכת הבטחון: נתניהו שלח את מזכירו הצבאי לשכנע את השר לביטחון לאומי להפסיק את המבצע במזרח ירושלים • הרצי הלוי יזם שיחה חריגה עם נתניהו - והפציר בו שלא להעביר כמה מסמכויות שר הביטחון גלנט לסמוטריץ'
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ג / 16.02.2023 20:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר את מזכירו הצבאי כדי שישכנע את בן גביר להפסיק את המבצע המשטרתי במזרח ירושלים. כך דווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’

מהלך זה ננקט בעקבות אזהרות שמקבל נתניהו מראשי מערכת הביטחון.

משיחות שמקיים נתניהו בעת האחרונה עם ראשי מערכת הביטחון, בהם הרמטכ”ל, המפכ”ל, ראש השב”כ ומזכירו הצבאי, עולה כי יש קונצנזוס במערכת הביטחון על כך שיש לעצור את מבצע האכיפה שהתחיל בן גביר במזרח ירושלים, במסגרתו ישנה אכיפה מוגברת באזור עם חלוקת קנסות והריסת מבנים בלתי חוקיים.

בישיבת היערכות לרמדאן שהתקיימה אתמול אצל ראש הממשלה, בהשתתפות הרמטכ”ל, המפכ”ל ראש השב”כ ובן גביר דרשו בכירי מערכת הביטחון לעצור את המבצע בטענה שהוא מצית את השטח ועלול להבעיר את השכונות במזרח העיר ערב הרמאדן.

נתניהו עצמו לא פנה בשלב זה לבן גביר וגם לא עוצר את המבצע בעצמו, אולם ביקש ממזכירו הצבאי, האלוף אבי גיל, לשוחח עם בן גביר על הצורך בהפסקת המבצע, ועל הצורך שהשכונות במזרח ירושלים לא יתססו.

בתוך כך, לאחר שנחשפה אתמול בחדשות 13 שיחת האזהרה החריגה של ראש השב”כ לבן גביר, לפיה מעשיו עלולים להוביל להסלמה ביטחונית – בעוצמה יהודית דחו היום את הדברים.

ח”כ צביקה פוגל אמר בריאיון לגלי צה”ל: “אני לא מקבל את הערכתו של רונן בר. הוא, וגם שר הביטחון וראש הממשלה – שלא שונים מקודמיהם בתפקיד, תקועים יותר מדי שנים בקונספציה של ‘בואו נרגיע ובואו נכיל’ – ובינתיים אנחנו סופרים גופות”.

מאז ההכרזה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על מבצע מיוחד במזרח ירושלים, במטרה לאכוף את החוק ולהחזיר את המשילות למזרח העיר, מתקיימת בשכונות מבצע אכיפה אינטנסיבי.

בסיכומם של ארבעת הימים הראשונית, נתפסו 5 כלי נשק, הורדו מהכביש 34 רכבים, 17 בתים לא חוקיים נהרסו, הוחרמה סחורה בשווי מיליוני שקלים, הוחרמו 300,000 ש”ח מכספי טרור, נמסרו 468 דו”חות פיקוח עירוני ו-498 דו”חות תנועה ומומשו 37 צווי הוצאה לפועל.

199 מחסומים הקימה המשטרה בשכונות מזרח העיר ובדקה 11,210 אזרחים ו-5,909 כלי רכב.

בתוך כך, הרמטכ”ל הרצי הלוי יזם שיחה חריגה עם ראש הממשלה – והפציר בו שלא להעביר כמה מסמכויות שר הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

לפי דיווח בחדשות 13, טיעוני הלוי דומים מאוד לטיעוניו של הרמטכ”ל הקודם אביב כוכבי, והחשש שלו ושל צה”ל הוא מחוסר אחדות בפיקוד, כאשר שר אחד מפקד על פינוי מאחז כזה או אחר, ושר אחר מפקד על שאר המשמעויות הביטחוניות, שהרי הדברים קשורים אחד בשני ותלויים אחד בשני.

הרמטכ”ל הביע את עמדתו גם בפני ראש הממשלה וגם בפני שר הביטחון, ואמר כי הוא חושב שלא יהיה נכון להעביר את הסמכויות לשר סמוטריץ’ – אשר, מנגד, מגביר את הלחץ על נתניהו וטוען שקיבל ממנו הבטחה שיעמוד בהסכם הקואליציוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות