‘זו כוחנות אלימה, בריונות’: שרים תוקפים את השתוללות האופוזיציה

שרים וח"כים מהקואליציה מגנים את ההתפרעות של חברי האופוזיציה בוועדת החוקה ח"כ דני דנון: התנהגות המבזה. מזכיר לחבריי באופוזיציה - הפסדתם בבחירות • סמוטוריץ: "האופוזיציה מוכיחה שוב ושוב שאין פניה להידברות אלא לכוחנות אלימה ולא מקובלת"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 11:57

חברי האופוזיציה התפרעו היום  (שני) בצורה חסרת תקדים במהלך הדיון בוועדת החורה של הכנסת. למרות המהומה, החוקים שקובעים את ההרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים וכן את האיסור שיוטל על בג”ץ לפסול חוקי יסוד – עברו בקריאה ראשונה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ גינה את האלימות המילולית ואת התנהגות חברי האופוזיציה בוועדת החוקה. “הידברות היא חשובה ואנחנו נעשה הכל כדי לקדם אותה”, אמר סמוטריץ. “אבל למרבה הצער, האופוזיציה מוכיחה שוב ושוב שאין פניה להידברות אלא לכוחנות אלימה ולא מקובלת. אני מבקש לחזק את חברי יו”ר וועדת החוקה שמחה רוטמן שלא נכנע לאלימות ומנהל את דיוני הוועדה במקצועיות ובענייניות”.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר גינה גם הוא את השתוללות חברי האופוזיציה בוועדת החוקה. “ההתפרעות האלימה והמבזה של חברי כנסת מהאופוזיציה בוועדת החוקה היא חציית קו אדום ופגיעה חמורה בלב הדמוקרטיה.

“גם אם יש לנו ויכוחים וחילוקי דעות – אסור בשום אופן לקפץ מעל שולחנות, להתעמת בבריונות עם סדרנים ולנהוג כאחרוני האנרכיסטים בכנסת ישראל. יש לנו מדינה אחת וכנסת אחת. די לפילוג”.

ח”כ דני דנון גינה גם הוא: ‏”אני תמיד בעד שיח פתוח בניסיון להגיע לעמק השווה. אך ההתנהגות המבזה של חברי האופוזיציה הבוקר, שעלו על שולחנות, מעלה ספק בנוגע לנכונותם להידבר איתנו. אני מזכיר לחבריי באופוזיציה – הפסדתם בבחירות. כפי שידענו לקבל את דין הבוחר בגירוש מגוש קטיף, כך מצופה גם מכם לקבל את ההכרעה הדמוקרטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות