מנדלבליט: דרעי לא התחייב שיפרוש מהחיים הפוליטיים

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר חושב שנעשה ליו"ר ש"ס עינוי דין והצהיר: "נעשה עינוי דין לרב דרעי. מערכת אכיפת החוק לא הצטיינה במקרה הזה" • השר מיכאל מלכיאלי: "הערב התחדד שוב את שכולנו ידענו, ישנה מערכת רדיפה אכזרית נגד יו"ר ש"ס" • משה ארבל: "היה עיוות דין מוחלט"
חרדים 10
כ"א שבט התשפ"ג / 12.02.2023 20:20

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, הצהיר – בראיון לאילנה דיין בערוץ 12 – כי הסדר הטיעון עם אריה דרעי לא כלל שום התייחסות לזירה הפוליטית.

מנדלבליט אמר: “נעשה עינוי דין לרב דרעי. מערכת אכיפת החוק לא הצטיינה במקרה הזה”.

הוא הוסיף: “לא היתה שום התחייבות בהסדר טיעון שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר. אני חוזר ואומר: זה לא היה חלק מההסדר. חד משמעית”.

השר מיכאל מלכיאלי מש”ס אמר בתגובה: “הערב התחדד שוב את שכולנו ידענו, ישנה מערכת רדיפה אכזרית נגד יו”ר ש”ס הרב דרעי. מערכת שלא יודעת שובע הפועלת מתוך נקם ורוע צרוף. דברים אלו בוודאי יפלו על אוזניים ערלות של חברי התנועה לאיכות השילטון אשר מובילים מסע הסתה וטינוף יום אחר יום תוך איצטלה של צדק”.

ח”כ משה ארבל אמר: “היום התברר לכולנו פעם נוספת עד כמה טענת ההשתק בבג”ץ בעניינו של הרב אריה דרעי היא עיוות דין מוחלט. כשהיועמ”ש לשעבר ד”ר מנדלבליט אומר בהגינות בקולו ובאופן חד משמעי וברור שהיה עינוי דין נוראי ומתמשך ‘וכי לא שמע שום התחייבות שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר’ כל החלטה אחרת היא עיוות של האמת ושל רצון הבוחר”.

היום  אישרה ועדת השרים לחקיקה את קידום “חוק דרעי 2” חרף חוות דעת שלילית של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

היועצת אמרה: “נראה כי גם במקרה זה מדובר בתיקון פרסונלי מובהק העומד ביסוד התיקון שבפנינו. זהו ניסיון נוסף של שינוי הכללים כדי להכשיר את כהונת חה”כ דרעי לשר בממשלה”,

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי ישפוט את השופטים הנוכלים ואת היוע"משית הפוליטית שמעלה בתפקידה?
    12/02/2023 20:47
    אהרון
  1. איפה כאן הצדק?

  2. תקשיבו למה שאמר
    13/02/2023 00:40
    שקר
  3. אמר שדרעי יכל לא לפרוש אבל אז יכל לקבל קלון וכדי לא לקבלצקלון פרש כאילו ושיקר את בית המשפט ועל זה היתה ההכרעה בבגץ. על התיחמון והשקר.