בגלל איום ביטחוני: משלחת החילוץ של איחוד הצלה נמלטה מטורקיה

המשלחת הישראלית עבדה סמוך לגבול הסורי כאשר התקבל מודיעין אודות איום מיידי וממשי • קצין המבצעים של איחוד הצלה: "ידענו שיש רמה מסוימת של סיכון בשליחת הצוות שלנו לאזור זה של טורקיה, שנמצא קרוב לגבול סוריה, אבל נקטנו בצעדים הדרושים כדי להפחית האיום"
חיים טוויל
כ"א שבט התשפ"ג / 12.02.2023 15:28

משלחת הסיוע של ארגון איחוד והצלה בטורקיה פרסמה היום (ראשון) כי היא חוזרת לארץ בבהילות, לאור מודיעין שהתקבל על איום ביטחוני מיידי וממשי.

צוות החילוץ עבד בקרבת הגבול הסורי כשהגיע המידע.

הצוות ארז במהירות את הציוד ועשה סידורים נמהרים כדי לטוס חזרה לישראל במהירות.

לאחר שסייעו בחילוצם של 15 בני אדם – בניהם ילדים, חברי המשלחת של ארגון איחוד הצלה וחל״צ לאזור האסון בטורקיה, הם ינחתו בשני מטוסים מצי המטוסים של הפילנתרופית מרים אדלסון – שהתנדבה לסייע מאחר שלא היו טיסות זמינות.

המטוסים ינחתו בזה אחר זה, בנמל התעופה בן גוריון.

המשלחת, בפיקודו של מתנדב איחוד הצלה רב סרן במיל׳ יוסי כהן, המריאה ביום שלישי שעבר בטיסה מיוחדת של חברת סאן דור ובתיאום עם משרד החוץ, הביטחון ושגרירות ישראל בטורקיה.

במהלך הימים האחרונים, פעלו חברי המשלחת יד ביד עם כוחות פיקוד העורף בעבודות החילוץ בעשרות אתרי הרס בו זמנית, עבדו במרץ מעל ל-12 שעות ביממה ואף יותר, וסייעו בחילוצם של 15 בני אדם שנקברו חיים תחת ההריסות, בניהם ילדים בגילאי 15,9,7.

המשלחת מנתה כ-40 מתנדבים, והורכבה מרופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים של איחוד הצלה, מתנדבי יחידות החילוץ הישראליות (חל״צ) וממתנדבי יחידת חוס״ן (חרום וסיוע נפשי) של הארגון שסייעו רבות לאזרחים באזור האסון.

בנוסף הסתייעו חברי המשלחת רבות בטכנולוגיות מתקדמות של מערכות תקשורת מבצעיות ולוויניות, רחפנים קטנים לגישה במרווחים צרים בין בניינים שקרסו, ששידרו לכוחות החרום צילום תרמי לאיתור חום גוף.

אלי פולק, מנכ״ל איחוד הצלה: “בסיוע של שגרירות ישראל בטורקיה ושל משרד החוץ הישראלי, נחתה המשלחת בנמל התעופה הבינלאומי של העיר גאזינטאפ ומשם המשיכה דרומה לכיוון העיר האטאי. מיד עם נחיתתה הקימו חברי המשלחת חפ״ק מיוחד ומרפאות קהילתיות בשטח, העניקו סיוע רפואי ובתיאום עם פיקוד העורף סייעו בחילוץ הלכודים.

בנוסף, צוות הלוגיסטיקה של איחוד הצלה, דאג לשנע משדה התעופה בגאזינטאפ לזירת האסון, כ – 10 טון של ציוד רפואי והומניטרי שהטסנו במיוחד מישראל. אני מודה לנציגי משרד החוץ ולצוות שגרירות ישראל בטורקיה ולפיקוד העורף על שיתוף הפעולה המלא במהלך שהות המשלחת בזירת האסון.״

דב מייזל, קצין המבצעים של איחוד הצלה: “ידענו שיש רמה מסוימת של סיכון בשליחת הצוות שלנו לאזור זה של טורקיה, שנמצא קרוב לגבול סוריה, אבל נקטנו בצעדים הדרושים כדי להפחית את האיום למען משימת הצלת החיים שלנו.

“למרבה הצער, קיבלנו מידע מודיעיני על איום קונקרטי ומיידי על המשלחת הישראלית ועלינו לשים את אבטחת אנשינו במקום הראשון. אנו גאים מאוד במה שהצוות שלנו השיג תוך ימים ספורים, תוך סיוע בחילוץ של 15 אנשים בשיתוף פיקוד העורף של צה”ל, יחידות האיתור וההצלה של ישראל, כוחות החילוץ המקומיים והצלב האדום הטורקי. אני רוצה להודות לד”ר אדלסון על שסייע לנו להחזיר את האנשים שלנו במהירות ובבטחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות