באשדוד שפכו מים וגידפו את הגאון רבי דניאל אלתר – וזו הייתה תגובתו

בשבת האחרונה שבת הגאון רבי דניאל חיים אלתר, ראש ישיבת 'פני מנחם' שבנשיאות אחיו הגר"ש, באשדוד • האורח זכה לגידופים מצד נשים וכוסות מים מצד בחורי ישיבה - אך הגיב על כך ב'ווארט' שנון
יוסף גרינבוים
כ"א שבט התשפ"ג / 12.02.2023 14:14

בשבת האחרונה שבת באשדוד הגאון רבי דניאל חיים אלתר, ראש ישיבת ‘פני מנחם’ העומדת תחת נשיאותו של אחיו הגדול, הגאון רבי שאול אלתר. במהלך השבת נהרו רבים מתושבי העיר לשמוע את אמרותיו של האורח, אך בשל המתיחות הקיימת מול גורמים המתנכלים לקהילה – נרשמו גם אירועים חריגים.

ביקורו בעיר הדרומית התקיים לרגל השמחה במעונו – הולדת בת לבנו הרב אברהם מרדכי,  המתגורר בעיר. בשבת זו חגגה קהילת הגר”ש באשדוד שלושה ‘קידושים’, כאשר פרט לבן הגרד”ח – שקרא לבת על שם אמו, הרבנית הינדא רחל ע”ה, שנפטרה בצעירותה – התקיימו גם ה’קידושים’ לנכדת הגאון רבי מנחם מנדל שפרן והגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס, שנכדיהם משתייכים לקהילת הגר”ש אלתר.

במהלך השבת נהרו רבים לאולם סמינר ‘שרייבר’ שבו התקיימו התפילות ומעמדי השולחנות, בהם נשא הגרד”ח – שידוע כבעל פה מפיק מרגליות ותורתו מופצת באמצעות העלון ‘ניצוץ אחד’ וכן בספר ‘חדא פלפלתא’ – דברים מענייני דיומא.

השיא היה בסעודה השלישית, בה השתתפו מאות מתושבי העיר, כאשר הגרד”ח נשא דברים שריתקו את הציבור זמן רב לאחר צאת השבת.

עם זאת, למרבה הצער, לא חסרו גם אירועים חריגים: במהלך השבת, כאשר חלף האורח לצד בניין הישיבה הגדולה ‘חנצינסקי’, בראשה עומד הרב נחמיה אלתר – בנו של האדמו”ר מגור, הושמעו נגדו קריאות “דני” והושלכו לעברו כוסות מים.

פרט לכך, קבוצה של נשים תושבות העיר המתינו לאורח עד צאתו, כאשר הן קוראות לעברו “שם רשעים ירקב” – תוצאת ההסתה נגד קהילת הגר”ש, אליה חשופות גם הנשים מחסידות גור לצד ילדים.

האורח התייחס בסלחנות לאירועים – והגיב על אתר באזני הפמליה שהקיפה אותו בדרכו לאכסנייתו: “אצל עמון ומואב נאמר ‘שלא קדמו אתכם בלחם ומים’. כאן לפחות קיימו לפחות ‘חצי שיעור’, בכך שקידמו במים… עם זאת, אצל עמון ומואב לא היו אלו הנשים שלא קידמו, כפי שלמדו חז”ל ‘עמוני ולא עמונית, שכן דרכו של איש לקדם בלחם ומים ולא אשה’. כאן באשדוד, הנשים עלו לדרגה גבוהה יותר שכן מתברר שהן אלו שמקדמות את האורחים…”

אגב, האולם בו התקיימו התפילות והשולחנות הועמד לכבודו של האורח בידי קהילת הגרי”ב שרייבר, חינם אין כסף -וזאת בשל הערכתו הרבה של הגרי”ב שרייבר  לראש הישיבה הגר”ש אלתר, עמו הוא מיודד עת שניהם שימשו כר”מים בישיבת גור בחיפה לפני כשלושה עשורים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היתה שבת מיוחדת!!!!
    12/02/2023 14:40
    יצחק
  1. היו רבים מכל החוגים. פעם ראשונה שאני ומע אותו. פה מפיק מרגליות
    אבל שיגידו תודה. הגורים יכלו גם לפרק אותו במכות….

  2. בושה וחרפה זה ערב רב אמתי. במקום להבין שיש
    13/02/2023 04:24
    יהודה
  3. בושה וחרפה ה ישמור וירחם שאנשים יתעוררו לא לשנאו את הרב בסך הכל אביהם היה אדמור אמיתי צדיק וחכם והם לא מסוגלים להבין את האמת שהם צרכים להיות הרבאס. ולא האדמור הנוחכי. הם יודעים לילמוד גור אריה קיבלו תורה ומצוות בירושה ולא רק עסקים. ולכן הם ראוים להיות הרבאס

  4. הילה
    19/02/2023 06:15
    ד ישמור
  5. תגידו יהודים ויהודיות צדיקים וצדיקות האסונות האחרונים לא מפחידים אתכם לא מעוררים אתכם לאן הגענו … זה פני במחלוקת ואנחנו צריכים להוקיא את זה מחברתינו… חייבים לצאת
    ולמחות על כבוד התורה!!!
    לא יודעת אם על זה עלתה זעם הבורא ואנחנו שותקים😩מפחידדדדד הזהרו מכבוד חכמים…