ביבי ימצמץ? לוין: אתפטר • יהדות התורה: בלי רפורמה אין קואליציה

מפלגות נוספות בקואליציה מבהירות: ניתן לבוא לקראת האופוזיציה רק ביחס לפרטים הקטנים ברפורמה בימים האחרונים אומר שר המשפטים יריב לוין בשיחות סגורות: אם ראש הממשלה יחליט להקפיא את הרפורמה או לרדד אותה - אני לא אשאר בתפקיד
אריה ריבקינד
י"ח שבט התשפ"ג / 09.02.2023 11:01

בזמן שבאופוזיציה מקווים שראש הממשלה בנימין נתניהו יוביל לפשרה ברפורמה המשפטית – בכירים ביהדות התורה מאיימים כי אם נתניהו ייסוג מהרפורמה או יוותר על עקרונותיה המרכזיים – לא תהיה לו קואליציה. כך דווח היום (חמישי) זאב קם ברשת ב’.

אמירות דומות נשמעות מצד מפלגות נוספות בקואליציה, שהבהירו כי ניתן לבוא לקראת האופוזיציה רק ביחס לפרטים הקטנים. הלכה למעשה, הדברים הללו מגבילים מראש את מרחב התמרון של כל ניסיון הידברות.

לפני כניסתו של יריב לוין למשרד המשפטים, דווח כי הוא מתנה את קבלת התיק בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יבטיח לגבות אותו ברפורמות שהוא מתכנן למערכת המשפט.

אמש דווח רביב דרוקר בחדשות 13, כי בימים האחרונים השר לוין חושב על אותה ערבות שנתניהו נתן לו – ועל דרכי הפעולה שלו במקרה שהיא לא תתממש.

בשיחות סגורות אמר לוין בימים האחרונים כי אם נתניהו יחליט להקפיא את הרפורמה המשפטית ולחכות למשא ומתן, או לחילופין לרדד אותה באופן כלשהו, הוא יניח את המפתחות ויתפטר מתפקידו.

לוין אמר את הדברים בהרבה שיחות סגורות, אולי כדי שהאיום יגיע לנתניהו. לפי הדיווח, לוין הוא אולי האדם שעובד הכי צמוד לנתניהו, ואם הוא מזהה סימני חולשה מצדו של ראש הממשלה – הוא רוצה לשגר אליו את המסר הזה.

נתניהו, מחד, לא יכול להתעסק ברפורמה המשפטית – לפי חוות הדעת של גלי בהרב-מיארה – אבל הוא גם לא יכול לעצור את הרפורמה בקלות.

שכן, בקואליציה יש חברים רבים שמעוניינים ברפורמה יותר מנתניהו, והסיעות השונות בקואליציה רוצות ברפורמה לא פחות מנתניהו, כמו דוד אמסלם שנכנס לתפקידו החדש כשר במשרד המשפטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי תתעורר ותתחזק אתה משדר חולשה
    09/02/2023 11:08
    איש הגז
  1. ביבי צא מהפחד יאללה חלאס כבר עם הרפיסות שלך .