המשבר נפתר: דודי אמסלם מצטרף לממשלה – ואלה התפקידים

נתניהו ביקש מדודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר מקשר בין הממשלה לכנסת ושר לשיתוף פעולה אזורי - והוא נענה • אמסלם צייץ: "עכשיו יוצאים לעבוד!" • קיש התפטר מתפקידי השר המקשר והשר לשיתוף פעולה איזורי • לפי הסיכום, אמסלם לא יעסוק ברפורמה
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התשפ"ג / 07.02.2023 19:45

סאגת המינוי של ח”כ דודי אמסלם כשר בממשלה מגיעה הערב (שלישי) – 40 יום לאחר הקמת הממשלה – לסיומה, לאחר שהושג סיכום בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בהודעה שפרסמה תנועת הליכוד נאמר: “ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש בעת הזאת מח”כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשת”פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ח”כ דודי אמסלם נענה לבקשת ראש הממשלה”.

לפי הסיכום בין יריב לוין ואמסלם – הוא לא יעסוק ברפורמה המשפטית.

חה”כ דודי אמסלם צייץ: “עכשיו יוצאים לעבוד. מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה על ידי בנימין נתניהו וסיעות הימין, נעתרתי הערב לבקשתו של רה”מ להצטרף לממשלת ישראל – כשר במשרד המשפטים, שר במשרד לשיתוף פעולה אזורי, והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. בעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

שר החינוך, ח”כ יואב קיש, אמר: “‏לאחר הסיכום בין ראש הממשלה לבין חברי, ח”כ דודי אמסלם על כניסתו לממשלה, הגשתי כעת את התפטרותי לראש הממשלה מתפקידי כשר המקשר והשר לשיתוף פעולה איזורי. המון בהצלחה דודי, הצלחתך הצלחתנו!”

יו”ר הכנסת, אמיר אוחנה: “אני מברך את חברי היקר, השר המיועד דודי אמסלם, עם ההודעה על דבר הצטרפותו הצפויה לממשלה. זהו מקומו הטבעי. צליחת האתגרים במשרד המשפטים וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת חיוניים להצלחת שלוש הרשויות ואין לי ספק שהוא יוכל להם. מצפה לעבודה המשותפת דודי!”

אמש נפגשו ראש הממשלה ואמסלם עם השר יריב לוין, שסירב עד כה להעביר לאמסלם סמכויות במשרדו. בתום פגישה ממושכת סיכמו השלושה את המתווה שמאפשר את פיתרון המשבר.

עם זאת, ב’כאן חדשות’ פורסם כי למרות המינוי, הקרב על הסמכויות במשרד המשפטים בין לוין ואמסלם עדיין לא הסתיים, ואין סיכום בנושא. נתניהו צפוי להכריע בנושא בהמשך.

אמסלם רמז כבר אתמול על ההתפתחויות, כאשר פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה, בה הופיע לצד הרב יעקב ישראל איפרגן – ועליה כתב: “לפני כל החלטה חשובה, אין כמו לקבל מילה חמה ועצה טובה”.

אתמול דווח ב’ישראל היום’, כי בשיחות שקיים אמסלם בימים האחרונים עם גורמים בכירים בסביבת נתניהו הוא הציב להם אולטימטום לפיו אם הפלונטר בעניינו לא ייפתר עוד השבוע – הוא יישאר מחוץ לממשלה עד סוף הקדנציה.

בחודש שעבר תקף אמסלם את נתניהו ביחריפות והאשים אותו בגזענות: “נתניהו כפוי טובה, השפילו את כל האמסלמים והביטנים”,

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות