“פשוט לינץ’ של דקירות”: הזוג שהותקף אחרי הצעת נישואין תובע

השמחה של אביה ושחר אנטמן נגדעה, כשפורעים ערבים החלו ליידות אבנים לעבר רכבם • המעורבים נשפטו והורשעו, אבל עכשיו הזוג דורש פיצויים על סך שני מיליון שקלים בגין הנזק הנפשי והפיזי
חיים טוויל
ט"ז שבט התשפ"ג / 07.02.2023 16:40

אביה ושחר אנטמן אשר הותקפו בלינץ’ לפני כשנתיים, לאחר שחזרו מהצעת הנישואין שלהם בבית החושן בירושלים, הגישו באמצעות עו”ד חיים בלייכר מחוננו תביעה אזרחית בבית המשפט המחוזי בירושלים, בסך 1,950,000 שקלים, כנגד המחבלים נואף אבו אלהווא ורמי סאלח אל דין שהשתתפו בלינץ’.

המחבלים הורשעו בבית המשפט המחוזי בירושלים בחודש יוני 2022 במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליהם 5 ו-7 שנות מאסר. הפרקליטות ערערה על עונשם של המחבלים לבית המשפט העליון והוא הוחמר ל-6 ו-9 שנות מאסר.

בתביעה אותה הגיש עו”ד בלייכר הוא מציג פירוט אודות הנזק שנגרם להם כתוצאה מהאירוע ופירוט אודות הכאב והסבל שחוו, ועדיין חווים, בעיקר במישור הנפשי, בעקבות האירוע.

במסגרת התביעה מבקשים הנפגעים מבית המשפט להשית על המחבלים גם פיצויים עונשים, בשל העובדה כי המחבלים גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני – טרור.

הלינץ’ הקשה אירע לפני כשנתיים, לאחר שאביה הציע נישואין לשחר בבית החושן הצופה על הר הבית.

בדרכם חזור מהצעת הנישואין נחסם רכבם על ידי פורעים ערבים, אשר החלו לזרוק עליהם סלעים ואבנים. אביה יצא מהרכב וספג מכות, אבנים ואף נדקר בגבו. שחר הצליחה להימלט ולחבור למשטרה, ואביה הפצוע הגיע אליהם אף הוא.

הוא פונה לבית החולים שערי צדק, אושפז ונזקק לטיפול רפואי ממושך – מה שדחה את מסיבת האירוסין של הזוג.

שחר סיפרה לחדשות 12 על רגעי האימה: “התחילו לזרוק עלינו אבנים, לנפץ את השמשות של הרכב. בעלי יצא החוצה וניסה להרתיע אותם. התכופפתי והתקשרתי למשטרה. הם קלטו שבעלי בלי נשק והתנפלו עליו. פשוט עשו עליו לינץ’ של דקירות, בעיטות ואבנים. כל חלונות הרכב נופצו ובזמן הזה הבנתי שלהישאר ברכב זה הכי מסוכן כי אני יכולה לחטוף אבן או זכוכית. ברחתי והזעקתי את המשטרה”.

עו”ד חיים בלייכר אמר לאחר הגשת כתב התביעה: “הטרור האסלאמי פועל כל העת לעורר בהלה ולפגוע במורה קשה ואכזרית באזרחי ישראל. אנו נעשה הכל כדי לגבות את המחיר הכבד ביותר שניתן מאותם טרוריסטים. כל אחד שהשתף בלינץ’ האכזרי צפוי לקבל תביעה מסוג זה. לאחר שליווינו את ההליך הפלילי בדרישה לענישת מאסר מחמירה אנו מקווים בדרך זו של פגיעה בכיס לתרום את חלקנו במלחמה להרתעת הטרור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות