נתניהו הסכים להאט הבניה ביו”ש? סמוטריץ’: לא תהיה הקפאה. נקודה

בציונות הדתית מגיבים בחריפות על הסכמת נתניהו, לבקשת ממשל ביידן, להקפיא בכמה חודשים את הבנייה ביו"ש ולא להרוס בתים פלסטינים לא חוקיים בשטחי C • השרה אורית סטרוק: "ממשלה לאומית לא מקפיאה את ההתיישבות בארץ ישראל"
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התשפ"ג / 07.02.2023 14:48

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב בצהריים (שלישי) על הדיווח לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ולהפסקת ההריסה של בתי פלסטינים לא חוקיים בשטחי C.

מהציונות הדתית נמסר: ”לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה. לא תהיה פגיעה בהרתעה הישראלית מול מחבלים. נקודה. לא יהיה המשך בנייה בלתי חוקית והשתלטות ערבית בשטחים הפתוחים. נקודה”.

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה: “ממשלה לאומית לא מקפיאה את ההתיישבות בארץ ישראל, ובטח שלא מפקירה את השטח להשתלטות פלסטינית עוינת”.

ח”כ אוהד טל: ”אני מתנגד לכל סוג של הקפאה. מדינת ישראל היא מדינה ריבונית ואסור שהמדיניות שלה תושפע מגורמים חיצוניים. אני סמוך ובטוח שראש הממשלה מבין את החשיבות בדבר הזה ולא ייתן למעורבות חיצונית ובוטה שכזו להשפיע על מדיניות הממשלה. הבניה ביו”ש איננה סוגיה ביטחונית בלבד, היא מנוע צמיחה קריטי להוזלת יוקר המחיה והדיור בישראל”.

לפי דיווח של כתב ‘וואלה’ ברק רביד, במהלך פגישתם בשבוע שעבר ביקש מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מראש הממשלה ומיו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להסכים לדחיה של בניה חדשה ביהודה ושומרון, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו”ש ובמזרח ירושלים.

האמריקנים ביקשו מהפלסטינים כי בתמורה ישעו את כל המהלכים נגד ישראל במוסדות האו”ם ובפורומים בינלאומיים שונים ויחדשו את התיאום הביטחוני עם ישראל.

מטרת הצעדים היא להוריד את רמת המתיחות ולבלום את ההסלמה הביטחונית.

ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביו”ש עלולה להביא לאינתיפאדה שלישית ומנסה לגבש חבילה של “צעדים שליליים” ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע וכך יתרמו להורדת רמת המתיחות בשטח.

לפי הדיווח של ברק רביד, נתניהו הבהיר לממשל ביידן כי יהיה מוכן לנקוט בצעדים כדי להפחית בצורה משמעותית את הפעולות והצעדים להם מתנגדת ארה”ב, אך לא יוכל לעצור אותן באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה ביהודה ושומרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות