בתום קרב יריות ביריחו: סוכלו המחבלים מפיגוע הירי בצומת אלמוג

לפחות 7 מחבלים נהרגו, ביניהם שני המחבלים מהפיגוע, ועוד שלושה נפצעו קשה • הכוח עצר את בכיר חמאס שוקרי עמארה • ישראל מחזיקה בגופות המחבלים שנהרגו
חיים טוויל
ט"ו שבט התשפ"ג / 06.02.2023 10:10

במהלך פעילות כוחות הביטחון הלילה (שני) במחנה הפליטים עקבת ג’בר ליד יריחו, סוכלה חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי במוצאי בשבת שעבר במסעדת ‘מי קאסה’ בצומת אלמוג.

במהלך הפיגוע הגיעו שני מחבלים חמושים בנשק ואפודים לפתח המסעדה בה שהו באותו הזמן כ-30 סועדים, על מנת לבצע מסע רצח המוני. בשל מעצור בנשקים, נמלטו המפגעים לכיוון יריחו ובכך נמנע פיגוע ממנו היו נפגעים רבים.

במהלך הפעילות הלילה נהרגו 7 מחבלים  – ביניהם שני המחבלים מהפיגוע – ועוד שלושה פצועים קשה. באופן חריג, כוח צה”ל לקח את גופות ההרוגים, וישראל מחזיקה בהן.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בין העצורים – ראפאת וואאל עוודאת, תושב מחנה הפליטים בן 21 שביצע את הפיגוע, מאלכ עוני לאפי בן ה-23, גם הוא תושב מחנה הפליטים שביצע את הירי כלפי המסעדה, שניהם מזוהים עם ארגון חמאס.

כמו כן נהרגו שני פלסטינים שהיו מעורבים בביצוע הפיגוע.

הפלסטינים מדווחים כי הכוח עצר את בכיר חמאס שוקרי עמארה.

השב״כ בשיתוף כוחות דובדבן, מגלן ולביאי הבקעה יצאו לפעילות לטובת מעצר חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי בצומת אלמוג. כוחות של דובדבן ומגלן קיבלו איתור בו חשבו שנמצאת חוליית המחבלים, אך לא איתרו אותם, אולם רגע לפני העזיבה, לוחמים ולוחמות מלביאי הבקעה זיהו מחבל נכנס למבנה וירו לעברו. במקום התפתח קרב יריות עם חוליית המחבלים.

עוד דווח ב’כאן חדשות’, כי במהלך ההתקלות מפקד הפלוגה ספג כדור לאפוד הקרמי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “מברך את כוחות צה”ל, שב”כ והכוחות המיוחדים על עוד פעילות מדויקת ומקצועית הלילה נגד מחבלים נתעבים שניסו לרצוח אזרחים תמימים בתוך מסעדה, רק משום היותם יהודים. גאה בלוחמים שלנו שהגיעו לדירת המסתור שלהם וחיסלו אותם.

“מחבל הוא בן מוות וידע כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, שהוא ישלם מחיר כבד על פעילותו וכוחות הביטחון שלנו יגיעו אליו בכל מקום בו יסתתר. ממשלת ישראל תנהל מלחמה עיקשת וחסרת פשרות נגד הטרור ובעזרת השם נביא ביטחון לאזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות