“דין רודף לא חל על נתניהו”: הפרופ’ אותו ציטט זאב רז מסביר

פרופ' אבשלום אליצור התייחס, בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, להסתה של אלוף (במיל') זאב רז - אשר ציטט חלק מדבריו: "מכיוון שמודעת היא שמר נתניהו וכל עושי דברו חרדים על שמירת הדמוקרטיה, ומתנגדים לדיקטטורה, אין ספק שאותו תרחיש מופרך על דין רודף אינו חל עליהם"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"ג / 05.02.2023 15:11

פרופ’ אבשלום אליצור התייחס היום (ראשון), בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, לדברי ההסתה החמורים של אל”מ (במיל’) זאב רז אשר ציטט חלק מדבריו בפוסט שפרסם אליצור בעצמו.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

בצהרים הודיעה המשטרה כי  “שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו את זאב רז בעקבות פוסט שפרסם ובחשד לעבירות הסתה ואיומים והוא מובא בשעה זו למשרדי היחידה”.

המשטרה הודיעה גם כי פתחה בחקירה נגד עו”ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות. “התיק נחקר ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433”.

תחת הכותרת “על דין רודף”, כתב פרופ’  אליצור: “קטונתי מלהגן על זאב רז. קטונתי מלהגן על הטייס האמיץ שעשה היסטוריה בהגנת ישראל; על ידידי הסופר המעולה המתקן לי מדי פעם שגיאות כתיב וניקוד; על האל”מ מיל’ המציל חיים, כל יום עד היום, בתפקידו האזרחי.

“ברם, משזומן האיש לחקירת משטרה, חושש אני שמא, תחת לומר בפשטות את אשר קרה, יבחר שלא להישבר, משל היה חלילה בחקירת המודיעין הסורי, ומי יודע מה יסבול ובלבד שלא להסגיר את מקור הדברים שסיבכוהו אתמול. על כן אבהיר כדלקמן.

“ראשית לוגיקה טריוויאלית. מודעת היא כי ראש ממשלה מחליפים רק בבחירות, בהצעות אי-אמון וכיו”ב, לאמור – רק בדרך דמוקרטיות. על כן, אם יקום ראש ממשלה כלשהו ויבטל חלילה את הדמוקרטיה, אזי: או שלא יוחלף אותו ראש ממשלה, ויקוים בו כבתפילה וְהוּא הָיָה וְהוּא הוֹוֶה וְהוּא יִהְיֶה בְּתִפְאֲרָה וְהוּא אֶחָד וְאֵין שֵׁנִי לְהַמְשִׁילוֹ וּלְהַחְבִּירָה וגו’ ואולי אפילו בנו החרוץ ורב-הפעלים ימשול אחריו, כמנהג מלוכות ודיקטטורות מימים ימימה.

“או, שבהיעדר דמוקרטיה, יוחלף בצורה לא דמוקרטית. יעוין למשל בסעיף 7א לחוק שירות הביטחון הכללי התשס”ב. וכן יוער כי מנהגם של דיקטטורים הוא להתנכל לכל המתנגד להם, להשליכו לכלא ואף גרוע מזה. הווי אומר: כל דיקטטור הוא רודף, מעצם הגדרתו וללא כל קשר לפסיקת רב זה או אחר”.

פרופ’ אליצור ממשיך: “ומכיוון שמודעת היא שמר נתניהו וכל עושי דברו חרדים על שמירת הדמוקרטיה, ומתנגדים לדיקטטורה, אין ספק שאותו תרחיש מופרך על דין רודף אינו חל עליהם, ולפיכך – מאחר וטרם קראתי הבוקר את החדשות – אין לי ספק שלא טרחו להגיב על אותם הגיגים בעלמא”.

הפרופ’ ממשיך: “לשאלת מיהותו של הוגה אותו תרחיש, אזכיר כי יש לי דף פייסבוק עם למעלה מ-10,000 עוקבים, ועוד רבים בטוויטר, ותפוצה גדולה לדבריי, לייקים, תגובות שיתופים וכד’. ועל כן, אם דברים שאמרתי בשיחה פרטית או בקבוצה כלשהי, נראים לי ראויים לפרסום, אפרסמם ברשתות חברתיות אלה, וכן להיפך: אם פנה אליי טייס ומצביא מהולל, שהיה מפקדו של זאב, ארבע דקות לאחר שנאמרו דברים כלשהם בפורום פרטי כלשהו, ויעץ לי לחזור בי, אזי, כמובן, אחזור בי מיד, ולא אתן להם פומבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות