לאחר הפוסט המסית נגד נתניהו: אל”מ במיל’ זאב רז עוכב לחקירה

טייס הקרב לשעבר עוכב לחקירה תחת אזהרה בלהב 433, לאחר שפרסם פוסט מסית נגד נתניהו: "ראש ממשלה שייקח סמכויות דיקטטוריות - בן מוות" • רז: "שיתפתי פוסט של חבר. כשהוא נבהל הורדתי את שמו ותמונתו, כשרעייתי נבהלה הורדתי את הפוסט. באמת ניסוח לא מוצלח"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"ג / 05.02.2023 11:35

אלוף משנה במיל’ זאב רז, טייס קרב לשעבר, זומן הבוקר (ראשון) לחקירה ביחידת להב 433  תחת אזהרה, בחשד להסתה ואלימות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

בצהרים הודיעה המשטרה: “לפני זמן קצר שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו את זאב רז בעקבות פוסט שפרסם ובחשד לעבירות הסתה ואיומים והוא מובא בשעה זו למשרדי היחידה”.

חקירתו הסתיימה לקראת השעה 17:00, והוא שוחרר לביתו בערבויות מתאימות.

המשטרה הודיעה גם כי פתחה בחקירה נגד עו”ד דוד חודק בחשד לעבירה של הסתה לאלימות. התיק נחקר ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433.

בחשבון הפייסבוק שלו כתב, בין היתר, רז: “גם לנו צריך להיות דין רודף” – והוסיף: “ראש ממשלה שייקח סמכויות דיקטטוריות – בן מוות”. יממה אחר כך הפוסט נמחק.

רז אמר היום לחדשות 12: “שיתפתי פוסט של חבר. כשהוא נבהל הורדתי את שמו ואת תמונתו, כשרעייתי נבהלה הורדתי את הפוסט. באמת ניסוח לא מוצלח, לכן הורדתי והבהרתי”.

בשיחה עם ‘ישראל היום’ אמר טייס הקרב לשעבר, כי הדברים שאותם פרסם היו ציטוט של ד”ר אבשלום אליצור – מרצה מאוניברסיטת תל אביב – וכי הוא חזר בו מהדברים ולכן מחק את הפוסט שאותו פרסם.

בפייסבוק שלו כתב רז: “אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים”.

טרם הגעתו לחקירה אמר פרקליטו של רז, אמר עו”ד דניאל חקלאי ל’ישראל היום’, בתגובה להחלטת המשטרה לפתוח נגדו בחקירה פלילית: “זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות בנתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות.

“מדובר בסופר וקצין בכיר שפיקד על בית הספר לטיסה של צה”ל ועמד בראש להק מטוסי הפצצת הכור הגרעיני בעיראק. הוא קצין מעוטר ומוערך שהגן על אזרחי מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה הישראלית תוך סיכון חייו.

“הוא אכן חושש מאד מהפיכה משטרית שתהפוך את מדינתנו לדיקטטורה. מדובר בדאגה לה שותפים מרבית אזרחי מדינת ישראל לפי כל הסקרים. אך מובן שההתנגדות להפיכה זו תבוצע אך ורק בדרך של התנגדות בלתי אלימה”.

אמש, רגע לפני ההמראה לישראל מביקורו המדיני בפריז, התייחס נתניהו לראשונה להסתה של השמאל נגדו: “בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה. מדי יום נחצים עוד גבולות ונדמה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרי ציבור ועלי, אבל מסתבר שלא כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח איום מפורש, ברצח ראש ממשלה בישראל.

“אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון שידעו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פעוטות בהרבה מחומרתן, שיצאו לפחות באותה חומרה ואותה החדות נגד התופעה החמורה הזאת”.

בדבריו, נתניהו פנה לחברי האופוזיציה וקרא להם לגנות את ההתבטאויות נגדו: “מצפה מראשי האופוזיציה לדבר באותה התקיפות ואותה העוצמה שאני דיברתי. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כולנו לעשות את מה שנדרש מאיתנו כנציגי ציבור אחראים. אסור לשתוק בעניין הזה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר נתניהו לא נחקר ע"י השב"כ ןךא הובא לחקירה במשטרה
    05/02/2023 13:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כאשר פרסם גזר דין מוות על בגידה לשופטים לפרקליטות ולשוטרים שתפרו לאביו תיק , אף אחד לא הזדעזע

  2. הקודקודים של מדינת ישראל מטונפים משתוללים מזיזים הגבינה
    05/02/2023 14:52
    אמיתי מאוד
  3. להם הגבינה