בתום מצוד: נעצר חשוד בתקיפה האכזרית של אשה בת ה-30 בגדרה

החשוד המרכזי שאותר במנוסה: בן 22 מהפזורה הבדואית • נעצרו עוד 6 חשודים, בני משפחה אחת, שנמצאו מתאימים לממצאים שנלקחו מהקורבן - אך בן ה-22 מוגדר כחשוד המרכזי • החשוד זוהה באמצעות ניתוח דגימת DNA שנאספה מבקבוק בירה ששתה בדירת האישה שתקף
חיים טוויל
י"ג שבט התשפ"ג / 04.02.2023 18:55

לאחר מצוד של יותר מיממה: החשוד שתקף באכזריות אישה בשנות ה-30 לחייה בליל שישי בביתה בגדרה נעצר היום (שבת) על ידי כוחות המשטרה.

היחידה המרכזית של מחוז מרכז עבדה לאורך כל הלילה על בסיס מידע מודיעיני ועדויות – בעיקרן של הקורבן. היא נתנה רמז משמעותי: שלחשוד היה מבטא ערבי.

לפי חדשות 12, הרמז הזה גרם למשטרה להפעיל את כל המקורות שלה ולהקפיץ יחידה מיוחדת, שהובילה אותם למצוא את החשוד, שאין לו עבר פלילי, במנוסה בשטחים.

ארבעת אחיו ובני משפחתו הנוספים שנעצרו סייעו לו על פי החשד להימלט מהזירה.

לפי הודעת המשטרה, הראיות בזירה הצביעו כלפי בני משפחה אחת, שככל הנראה עובדים בעיר. שבעת החשודים נעצרו בשטחי ישראל וכן ביהודה ושומרון.

לפי ‘כאן חדשת’, מהחקירה עלה כי החשוד פרץ לדירה בכוונת מכוון לתקוף את האישה, ולא למטרת פריצה ושוד. הוא הכיר את האזור וייתכן גם את האישה, אך היא לא הכירה אותו.

בעת מעצרו הוא הופתע לגמרי. מלבדו, נעצרו בעוד 5 מקומות שונים חשודים נוספים בני משפחתו.

השבעה נעצרו בדרום הר חברון לאחר שבן ה-22 זוהה באמצעות ניתוח דגימת DNA שנאספה מבקבוק בירה ששתה בזירה. מי שביצעו את המעצר הן לוחמות מהפלוגה המעורבת 9214 וצוות משטרה, לאחר קבלת מידע על כלי רכב אפור מסוג טויוטה שנראה בזירה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: “משבח את מפכ”ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, ממ”ז מרכז ניצב אבי ביטון ואת כוחות המשטרה שהשתתפו במבצע, שבמסגרתו נעצר החשוד בגדרה ושישה חשודים נוספים. מקווה שהחקירה תוביל לחקר האמת ותחשוף במהרה את בני העוולה.

“המעצר המהיר חשוב ביותר לתחושת הביטחון האישי של התושבים בגדרה ולהגעה לחקר האמת. על המשטרה מוטל לבדוק האם מדובר בתקיפה על רקע לאומני ואם אכן כך הדברים, יש לקדם במהרה את הצעת החוק שלי בדבר החמרת ענישה.

“במקביל הנחיתי את המפכ”ל ומפקד המחוז לתת דגש על תחושת הביטחון של תושבי גדרה ובדבר הטענות כי בשכונת גולדה ישנם שב”חים רבים. נעשה הכל כדי שאזרחי ישראל ירגישו בטוחים”.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי בירך הערב את שוטרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז שפעלו מאז אתמול יחד עם יחידות משטרה נוספות עד למעצר החשוד בתקיפה בגדרה וחשודים נוספים.

מאז שהוזעקה משטרת ישראל לביתה של המתלוננת הורה המפכ״ל לכלל היחידות לתת כל סיוע טכנולוגי וחקירתי למחוז מרכז במטרה להביא למעצר החשוד כמה שיותר מהר.

המפכ״ל ברך הערב את מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון שהוביל את הפיקוד על הכוחות.

המפכ״ל: ״מהרגע הראשון פתחנו את כל המעבדות לטובת החקירה בגדרה ולא חסכנו בשום אמצעי טכנולוגי וחקירתי במטרה להגיע לחשוד. אני מברך את שוטרי ימ״ר מרכז וכל השוטרים שהיו מעורבים במצוד והמעצר המורכב. משטרת ישראל תעשה הכל כדי להביא את החשוד לדין ונדרוש להטיל עליו עונש כבד״.

האישה העידה כי החשוד פרץ באמצע הלילה לדירה דרך מרפסת שנמצאת בקומה השנייה בבניין המגורים. הוא קשר אותה ואז תקף בכוח, כששלושת ילדיה נמצאים בחדרים סמוכים. לפי החשד, לאחר המעשה הוא גנב רכוש וברח מהבית.

אז הזעיקה האישה את המשטרה.

“שמעתי רעש, ואז הוא כבר היה בחדר שלי”, אמרה המתלוננת בעדותה. “ניסיתי להדוף אותו, אבל הוא קשר לי את העיניים מהר. לא הספקתי לזהות ממש איך הוא נראה. אחר כך הוא קשר לי את הידיים ומלמל כמה דברים במבטא ערבי. בזמן הזה, הוא בדק את הבית ואז בא חזרה ותקף אותי”.

אחרי המקרה שלחה האישה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית: “כן, פרצו לי לבית. ניסיתי להתעמת איתו. הוא קשר אותי בכל הגוף ליד הבן הקטן שלי, אחרי שהסתובב בכל הבית חזר” – ואז תקף אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו
    04/02/2023 19:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם על תקפיה אחזרית של קטינה בת 10 קיבל 5 שניים כנראה שהבגירה עכשיו תעכנס היא לכלא