כך אספו מודיעין על חיילים: ערבים ישראלים תכננו פיגוע ביום הבחירות

כתב אישום הוגש נגד שני ערבים בעלי אזרחות ישראלית מכפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה, שגויסו על ידי פעילי חמאס לטובת ביצוע הפיגוע • החליטו לבצע את הפיגוע כנגד חיילים בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני
חיים טוויל
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 11:26

שני ערבים, אזרחים ישראלים, תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה – מוחמד אמין מוסלח, בן 24 ומוחמד פיאד מחאמיד, בן 28, נעצרו לפני כמה שבועות לחקירת שב”כ.

היום (שישי) הוגש נגד השניים כתב אישום \, בגין עבירות ביטחון חמורות.

בחקירה עלה, כי מוחמד אמין מוסלח גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לטובת מימוש פיגוע מטען בשטח מדינת ישראל.

עוד עלה בחקירותיהם, כי לטובת מימוש פיגוע המטען, בהכוונת תשתית החמאס מרצועת עזה, גייס מוחמד אמין מוסלח את חברו מחמד פיאד מחאמיד.

השניים ניתקו קשר עם התשתית ברצועת עזה עקב חילוקי דעות שעלו בנושא היעד המתאים לפיגוע. הם התבקשו לתכנן פיגוע ביום הבחירות, אולם פעילי החמאס רצו שהפיגוע יהיה נגד אזרחים ואילו הנאשמים רצו שהפיגוע יהיה נגד חיילים.

לאחר ניתוק הקשר מתשתית החמאס ברצועה, פעלו מוסלח וחברו מחאמיד לקידום חטיפת נשקים מחיילים, כשהם מצוידים בנשק מסוג “קרלו”, תוך היערכותם לאפשרות כי ישתמשו בו. לצורך מימוש כוונותיהם החלו השניים לאסוף מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים, לבצע ניסויי ירי באמל”ח ולאתר רכב גנוב.

בכמה הזדמנויות, ולצורך מימוש הקשר לביצוע הפיגוע כנגד חיילים, בחנו הנאשמים תחנות אוטובוס שונות בדרך שבין כפר קרע לגבעת עדה ולאורך כביש 65, כאשר לבסוף החליטו לבצע את הפיגוע כנגד החיילים בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני, הממוקם סמוך לכפר קרע – מאחר ותחנה זו עמוסה בחיילי צה”ל בעיקר בימי חמישי.

חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את העובדה כי ארגון החמאס ברצועת עזה מנצל את אזרחי ישראל הערבים ומגייס אותם לטובת קידום פעילות טרור בשטחי מדינת ישראל, תוך פגיעה במרקם חייהם בחברה הישראלית.

תוצרי החקירה הועברו לפרקליטות מחוז חיפה, והיום הוגש כתב אישום חמור נגד השניים, המייחס להם עבירות ביטחון חמורות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות