מקורבי לוין: לא יהסס לפטר את היועמ”שית, בליץ דיונים ברפורמה

מקורבים לשר המשפטים: לא יהסס לפעול להדחת גלי בהרב מיארה מהתפקיד, אם יחשוב שהדבר נדרש נתניהו מנוע מלעסוק בנושא בשל ניגוד עניינים • שמחה רוטמן ולוין סיכמו: מתעלמים מהערות היועמ"שית על הרפורמה המשפטית • בשבוע הבא - דיונים מואצים בוועדת החוקה, בכל יום
חרדים 10
י"ב שבט התשפ"ג / 02.02.2023 22:10

האם הממשלה תפטר את היועמ”שית הלעומתית? מקורבים לשר המשפטים יריב לוין אומרים כי הוא לא יהסס לפעול להדחתה של גלי בהרב מיארה מהתפקיד, אם הוא יחשוב שהדבר נדרש. כך דווח הערב (חמישי) ב’כאן חדשות’.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו מנוע מלעסוק בפיטורי היועמ”שית בשל ניגוד עניינים, ולכן ההחלטה בעניין קידום המהלך נתונה בידיו של לוין – כשהממשלה מצביעה בסופו של דבר על ההדחה.

בימים האחרונים חלה החרפה דרמטית ביחסים בין ראשי מפלגות הקואליציה לבין בהרב מיארה.

ראשי הקואליציה תקפו את היועצת בכמה נושאים, בהם: נבצרות לנתניהו, דרעי וניגוד העניינים של ראש הממשלה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט.

בכיר בקאוליציה אומר כי הצעד סבוך, אך מונח על השולחן.

לוין לא מסר את תגובתו לפרסום.

בתוך כך, יריב לוין ויו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן סיכמו להמשיך לקדם את הרפומה המשפטית בוועדה, תוך התעלמות מחוות הדעת שפרסמה היועצת המשפטית נגד הרפורמה.

בשבוע הבא מתוכננים דיונים מואצים ברפורמה המשפטית בכל יום, מיום ראשון ועד יום רביעי, בסעיפים השונים של הרפורמה – בניסיון להעלות אותה להצבעה בקריאה ראשונה עד סוף החודש.

לפי דיווח בחדשות 12, בקואליציה אומנם נחושים שלא לאפשר לעמדתה של בהרב-מיארה לעכב את קידום הליך החקיקה, אך גם שם הבינו את החשיבות הגדולה שיש לחוות הדעת. שכן, עמדת היועמ”שית צפויה להשפיע לא רק על ההתנהלות הפוליטית וההסברתית, אלא גם על המשך המאבק המשפטי.

עמדתה של בהרב-מיארה עשויה להיות מונחת בידי ההרכב של בג”ץ שידון בסופו של דבר בעתירות נגד הרפורמה המשפטית.

בכירים בקואליציה טוענים,ו כי היועמ”שית הדגישה בחוות הדעת פגיעה אפשרית במאפיינים של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בניסוחים הללו היא מתכתבת עם דבריה של נשיאת העליון אסתר חיות בעבר, שלפיהם בג”ץ יכול לפסול חוק באותן הנסיבות – וכך למעשה היא מכינה את התשתית לפסילת הרפורמה בבג”ץ.

אותם הבכירים הוסיפו: “היועצת המשפטית לממשלה מקבלת הוראות ישירות מגדעון סער” – שר המשפטים לשעבר שמינה אותה לתפקיד. הם סבורים כי סער הוא שמדבר מגרונה וציינו כי היא מצויה בניגוד עניינים לא פחות מנתניהו ומשופטי בג”ץ, שעושים לדון בחוקים הללו.

בכירים בקואליציה אמרו ל’כאן חדשות’, כי לא יחול שינוי במעורבות נתניהו ברפורמה המשפטית, בעקבות מכתבה של בהרב מיארה.

הערב פנה נתניהו באמצעות עורך דינו לבג”ץ והגיב על מכתבה של היועמ”שית: “האמור במכתב לא מקובל על ראש הממשלה”. עוד ביקש נתניהו כי “בית המשפט יאפשר לו להגיב לבקשת המשיבים ולמכתב בתוך שבועיים ימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות