עלו לקבר בתום ‘השבעה’ ונדהמו לגלות: הגופה הועברה למקום אחר

סמיין אברה, תושבת קריית גת, נפטרה ביום שישי שעבר בגיל 87  - ונקברה בבית העלמין בעיר • אלא שמיד אחרי ההלוויה הבינו בחברה קדישא כי המנוחה נטמנה בחלקה שנקנתה על-ידי אישה אחרת - הוציאו מהקבר את גופתה, וקברו אותה בחלקה אחרת • בית העלמין: "טעות אנוש"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 14:08

דרמה בבית העלמין: בני משפחתה של סמיין אברה, בת העדה האתיופית, תושבת קריית גת, שנפטרה ביום שישי שעבר בגיל 87, נדהמו היום (חמישי) לגלות כי גופתה הועברה, ללא ידיעתם, מיד לאחר ההלוויה – למקום אחר בבית העלמין בעיר.

לפי דיווח של מתן צורי ב-ynet, בני המשפחה גילו את המעשה עם הגעתם בתום ‘השבעה’ לבית העלמין: הם הבחינו שהקבר שבו נטמנה כוסה בעפר ונעלמו משטחו נרות זיכרון, פרחים והשלט שהונח במקום עם פרטיה של המנוחה.

לאחר בירור נודע להם כי אנשי חברה קדישא טעו כאשר טמנו את גופתה בחלקה שכבר נרכשה על-ידי אישה אחרת. בהמשך גילו קרוביה של המנוחה שגופתה הוצאה מהקבר והועברה, ללא ידיעתם, לחלקת קבר אחרת בבית העלמין.

מנהלת בית העלמין אמרה לבני המשפחה: “מה שקרה זה שנתנו לחופרים מיקום אחר, לקבר ששייך למישהי. מבחינה הלכתית לא הייתה בעיה להעביר אותה. בדקנו את זה עם רבנים, זו הייתה טעות של החופרים. הרב אמר ‘עדיף להוציא אותה ולהעביר אותה כאן ועכשיו, ולא לעדכן את המשפחה כדי לא לצער אותם’. זו טעות אנוש”.

יצחק טשגר, הנכד של המנוחה, אמר בתגובה: “הגשנו תלונה במשטרה, זה מחדל מזעזע. פשוט זלזלו בנו, הם חשבו שלא נבחין בטעות שלהם. עכשיו אנחנו מקבלים את כל האישורים, כי אנחנו רוצים לפתוח את הקבר ולזהות שוב את הגופה. אנחנו לא סומכים עליהם”.

הנהלת בית העלמין בקריית גת מסרה בתגובה ל-ynet: “אנחנו בקשר עם המשפחה ופותרים את הבעיה”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אשמח שתפרסמו
    02/02/2023 15:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את המקורות של הרבנים (ידוע לי שמובא בשך שאחרי שסתמו את הגולל אסור לפתוח את הקבר…)