באיראן חושפים: אלה הגורמים שהכניסו את הרחפנים לפני התקיפה

גורמים המקורבים למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן חושפים פרטים חדשים על חקירת התקיפה בלב המדינה • העברת הרחפנים ואמצעי הלחימה לתוך איראן בוצעה על ידי כורדים "בהוראה של סוכנות ביון זרה"
חרדים 10
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 12:53

באיראן חשפו הבוקר (רביעי) פרטים חדשים על התקיפה במתקן הנשק באיספהאן ביום ראשון.

גורמים המקורבים למועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן טוענים, כי גורמים כורדיים הם שהכניסו את הרחפנים וחומרי הנפץ ששימשו למתקפה על מתקן הנשק באיספהאן.

עוד עולה מהדיווח, כי הנשק הוכנס לאיראן דרך האזור הכורדי שבצפון עיראק.

על פי הדיווח, אותם גורמים הכניסו את האמל”ח ששימש לתקיפה “בהוראה של סוכנות ביון זרה”. בשלב זה באיראן נמנעים מלהאשים את ישראל ישירות באחריות למתקפה.

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארה”ב, ישראל תקפה במתקן הנשק באיספהאן באמצעות כמה רחפנים – שפגעו בגג המבנה המשמש את התעשיות הביטחוניות בלב איספהאן.

האראנים טענו באופן רשמי כי נגרם למתקן “נזק קל בלבד”. על פי דיווח בניו יורק טיימס, למרות הטענה האיראנית, התקיפה “הוכתרה בהצלחה”.

הלילה רמז ראש הממשלה בנימין נתניהו למעורבות ישראל בתקיפה השבוע.

במסגרת ראיון ברשת CNN אמר נתניהו: “ישראל פועלת למנוע מאיראן מערכות נשק מסוימות. בכל פעם שיש פיצוץ ברחבי המזרח התיכון הוא מיוחס לנו. לפעמים אנחנו אחראים לו ולפעמים לא”.

אמברגו הנשק שהוטל על איראן בידי מועצת הביטחון והאיחוד האירופי אמור להסתיים באוקטובר 2023, וישראל ומדינות המערב מנסות למנוע מכירות נשק לטהראן לאחר סיומו.

מכיוון שהארכת האמברגו במועצת הביטחון היא בלתי אפשרית בשל ההתנגדות הצפויה של סין ורוסיה – המשמעות היא שאיראן תהיה זכאית לקנות טילים וחלקי טילים. עם זאת, ההערכה היא כי האמברגו של האיחוד האירופי יוארך, זאת לאור העובדה שאיראן מספקת נשק לרוסיה במלחמה באוקראינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות