זוכרים את טוביה היתום מאוקראינה המופצצת? מגיע לו מזל טוב • צפו

עם פרוץ המלחמה באוקראינה, ביקרה אפרת לכטר מחדשות 12 בבית היתומים של חב"ד באודסה ופגשה שם את טוביה, תינוק בן חודש • הסיפור שלו נגע לליבם של אלפים - שביקשו לאמץ אותו • היום הוא בן שנה - וכך הוא חגג
נתן פרל
י' שבט התשפ"ג / 01.02.2023 12:04

לפני שנה, כשהתחילה המלחמה באוקראינה, ביקרה אפרת לכטר מחדשות 12 בבית היתומים של חב”ד באודסה ופגשה שם את טוביה, תינוק בן חודש. הסיפור של טוביה נגע לליבם של אלפים – שביקשו לאמץ אותו.

‘נשאיר את טוביה התינוק מאחור?’: המלחמה של יתומי אודסה • צפו

ילדי בית היתומים ‘משפחה’ באודסה, אותו מנהלים רבה של העיר ושליח חב”ד, הרב אברהם וולף ורעייתו, נשארו בימים הראשונים של המלחמה באודסה, עד שהוחלט להוציא לפועל מבצע חילוץ אל מעבר לגבול – למרות שליתומים לא היו מסמכים ותעודות המאפשרים את יציאתם מהמדינה.

100 היתומים, שהבוגר בהם בן 22 והצעיר ביותר היה התינוק טוביה בן ה-40 יום, חולצו אל  מולדובה, ומשם המשיכו לברלין בירת גרמניה, שם הם שוהים עד שתסתיים המלחמה העקובה מדם באוקראינה.

 

היום חגגו לטוביה, יום הולדת שנה.

העסקן החב”די זלמן וולף, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “זוכרים אותו? זוכרים את טוביה היתום שברח מאוקראינה המופצצת? אז מגיע לו מזל טוב. היום הוא בן שנה. ואני מתרגש, כי טוביה הוא ‘אחיין’ שלי. אחי וגיסתי, הרב אברהם וחיה וולף הם ההורים המאמצים שלו.

“לא תאחלו לי מזל טוב על האחיין?”

 

מה עלה בגורל התינוק טוביה מבית היתומים של חב”ד באודסה? צפו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות