“בן גביר חלש מול חמאס”: מרזל ופעילי ימין הפגינו בשער שכם • צפו

המשטרה מנעה צעדה של ברוך מרזל ופעילים נוספים לשער שכם בירושלים • בן גביר ונתניהו התעמתו בשאלה אם לאפשר את הצעדה
חרדים 10
ה' שבט התשפ"ג / 26.01.2023 22:55

מספר פעילי ימין, ובראשם ברוך מרזל, הגיעו לצעדה ליד שער שכם – והגישה שלהם נחסמה על ידי כוחות המשטרה, בעקבות הנחיה שקיבלו מהדרג המדיני.

המפגינים כועסים על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הפעילים, אנשי ימין המאוכזבים מבן גביר ותומכים במרזל, קראו קריאות נגד השר: “בן גביר חלש מול חמאס”. מרזל אף אמר: “ממשלה של נתניהו ובן גביר נכנעת לחמאס ויותר חלשה ממשלת בנט ובר לב”.

על בן גביר אמר מרזל: “חבל שמה שרואים מפה לא רואים משם, ושהכיסא של עור צבי משנה את הראש. אני קורא לו לפתוח את ירושלים, לא יכול להיות מצב שהטרור הערבי יגרמו למשטרה לא לאפשר ליהודים להיכנס”.

בצהריים התעמתו ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר, בדיון הביטחוני המיוחד שנערך, סביב השאלה האם לאפשר קיום צעדת פעילי הימין בשער שכם, ברקע החשש מהסלמה ביטחונית.

בחדשות 13 נחשף, כי במהלך הדיון שהתקיים לקראת האפשרות של הסלמה ברצועת עזה, בו לקחו חלק ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי  ובכירים נוספים, נחשפה מחלוקת בין נתניהו ובן גביר, בעניין הצעדה הצפויה הערב בשער שכם בירושלים.

בכירי מערכת הביטחון השונים הציגו לראש הממשלה נתניהו וליתר השרים שבחדר, את האירועים הנפיצים שעלולים להוביל להתססה ולהסלמה במצב הביטחוני.

ראש שב”כ רונן בר העלה את הצורך למנוע את תהלוכת פעילי הימין המתוכננת להתקיים הערב בשער שכם, בטענה שזה עלול להתסיס עוד יותר את האזור. דבריו של בר, זכו לגיבוי של שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי.

השר בן גביר הסתייג מדרישת מערכת הביטחון. בתגובה, ראש הממשלה נתניהו הזהיר אותו כמו גם את היושבים בחדר: “יש פה חבית נפץ שנמצאת על אבק שריפה”.

בהמשך נתניהו הדגיש: “אנחנו לא צריכים להיות במסר מתנצל על התקיפה שהייתה היום – אבל חייבים למנוע חיכוכים, לתחום את העניין ולהרגיע. אין לנו רצון להבעיר את השטח לפני הרמדאן”.

כשנתניהו סיים, השר בן גביר שאל: “מכוח מה אתם תמנעו את נוכחות האנשים הללו בשער שכם?”. המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, האלוף אבי גיל השיב: “יש לנו אפשרות לעשות זאת, אם כך ימנע סיכון ביטחוני גדול יותר”, ונתניהו הוסיף: “עשינו זאת בעבר ונעשה זאת גם היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הטירוף של הימין
    27/01/2023 03:18
    אילן
  1. חחחחחחחח
    חחחחחחחח
    חחחחחחחח