הקלטה חושפת: הדקות האחרונות של ברוך ובנימין לפני ההתרסקות

שני הנוסעים החרדים מקליבלנד, שנהרגו ביום חמישי, בתאונת מטוס ידעו שאלו רגעיהם האחרונים והתקשרו להיפרד מבני משפחותיהם • "אני לא רוצה לתת את המילים המדויקות, אבל הוא נפרד" • "אני לא יכול לראות כלום"., אמר הטייס לפני ההתרסקות
נתן פרל
כ"ט טבת התשפ"ג / 22.01.2023 18:25

אחרי התרסקות המטוס הקל בו נספו אנשי העסקים  ברוך טאוב ובנימין חפץ ז”ל ביום חמישי בערב בניו יורק, נחשפים פרטים נוספים על הטרגדיה.

ב’פוקס ניוז’ דווח, כי שני הנוסעים החרדיים, חברי הקהילה בקליבלנד, ידעו לפני ההתרסקות שאלו הם רגעיהם האחרונים – והתקשרו להיפרד מבני משפחותיהם.

“אוהב את הילדים” • שני חרדים מקליבלנד נהרגו בהתרסקות מטוס

המטוס החד מנועי מסוג Beechcraft A36 המריא משדה התעופה JFK שבניו יורק קצת לפני השעה חמש בערב (שעון מקומי), והיה אמור לנחות בנמל התעופה בריצ’מונד הייטס אוהיו.

בערך בשעה 17:20 דיווח טאוב הטייס על תקלה במנוע. לאחר שהופעל מצב חירום, המטוס סטה לכיוון נמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר, כדי לבצע נחיתת חירום, אך לא הצליח הגיע לשם.

ב’פוקס ניוז’ פורסמה  השיחה האחרונה בין הטייס ברוך טאוב ז”ל לאיש בקרת התעבורה האווירית, שהתקיימה כ-20 דקות אחרי ההמראה.

בשלב הראשון של השיחה עם הבקרה האווירית סירב טאוב להכריז על מצב חירום – אך מיד שינה את גישתו.

“אני מכריז על מצב חירום, לחץ הנפט שלנו יורד”, אמר.

בהמשך נשאל: “יש לך כוח מנוע עכשיו? האם אתה מסוגל לשמור על גובה?”

טאוב: “לא, המנוע נגמר”.

בשלב מסוים הוא הוסיף: “אנחנו מאבדים את לחץ השמן”.

הוא חזר על מצב החירום שלוש פעמים נוספות, לפני שנתן את ההתראה על מצב בלתי הפיך.

לפי הקלטת האודיו. איש בקרת התנועה האווירית הוביל אותם לנמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר, שנמצא כ-40 מייל צפונית לשדה התעופה JFK, ונשמע אומר: “אתם מסודרים בצורה מושלמת” לנחיתה.

טאוב נשמע אומר: “אני לא יכול לראות כלום”.

ואז כל התקשורת נעצרה. השתררה דממה. קול אחר נשמע אומר: “יש מילה ממנו?”

התגובה: “אין לי כלום”.

איש החסד  בנימין חפץ ז”ל הספיק לשלוח מסרון שבו כתב: “אני אוהב את הילדים. אני מצטער על מה שעשיתי – איבדנו את המנועים, תתקשרו לקהילה שיקראו תהילים”.

לפי הדיווח ב’פוקס ניוז’, חפץ ז”ל התקשר לאשתו, לפני שהמטוס התרסק באזור מיוער. מנהל מחוז ווסטצ’סטר, ג’ורג’ לטימר, אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביום שישי: “אני לא רוצה לתת את המילים המדויקות, אבל הוא נפרד”.

הריסות המטוס נמצאו במרחק של כקילומטר אחד מנמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר.

גופות השניים נמצאו במהלך חיפוש בערך בשעה 23:00 של ליל שישי על ידי איכון מהטלפון הסלולרי שלהם.

הגופות שוחררו במהירות כדי שניתן יהיה להביאם מהר לקבר ישראל. בנימין חפץ ז”ל נקבר  בערב שבת. ברוך טאוב ז”ל הובא היום למנוחות.

כעת מתקיימת חקירה כדי לקבוע מה גרם למטוס לאבד את יכולתו להישאר באוויר עוד 1.5 עד שני מיילים. “התחושה שלי היא שאם היה לו קצת יותר גובה וקצת יותר זמן, הוא היה מגיע בבטחה למסלול ההמראה”, אמר לטימר. “אנחנו מדברים על דקות”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות