“אוהב את הילדים” • שני חרדים מקליבלנד נהרגו בהתרסקות מטוס

אנשי העסקים בנימין חפץ וברוך טאוב ז"ל, שני חרדים מקליבלנד, נהרגו התרסקות מטוס קל • חפץ הספיק לשלוח הודעות אחרונות, כשהבין שהם עומדים להתרסק: "אוהב את הילדים" • זק"א: "מחלצים הגופות בתנאי שטח קשים ומזג אויר סוער. ההרוגים מוכרים מאד. מדובר באנשי צדקה וחסד"
חרדים 10
כ"ז טבת התשפ"ג / 20.01.2023 10:53

אנשי העסקים בנימין חפץ וברוך טאוב ז”ל,  שני אנשי חסד חרדים, חברי הקהילה היהודית בקליבלנד, נהרגו אמש (חמישי)בהתרסקות מטוס קל ליד שדה התעופה של מחוז ווצ’סטר שבניו יורק.

חפץ ז”ל הספיק לכתוב בקבוצת וואטסאפ לפני ההתרסקות: “אני אוהב את הילדים, אני מצטער על כל מה שעשיתי. איבדנו את המנועים. תתקשרי ותגידי לחברי הקהילה לקרוא תהילים. ותגידי גם את תהילים”.

חפץ ז”ל הותיר אחריו  את רעייתו סמדר ושבעה ילדים.

איש החסד בנימין  חפץ ז”ל היה יזם טכנולוגיה ובעלים של מספר חברות טכנולוגיה, ונודע כאחד מתומכי התורה והחסד הגדולים בארה”ב. הוא טס עם חברו ברוך טאוב ז”ל, בעלים של חברת טכנולוגיה ומוסך רכבים, ובעל צדקה גדול גם הוא.

על פי הפרטים הידועים, המטוס – אותו הטיס ברוך טאוב ז”ל – מסוג Beechcraft A36, דיווח על תקלות במנוע בערך בשעה 17:25 (שעון ארה”ב), כשהיה במרחק לא רב מנמל התעופה.

המטוס התרסק לאחר שדיווח על תקלה במנוע, ולאחר מכן איבד את הקשר עם בקרת התעבורה האווירית.

המטוס יצא מנמל התעופה JFK והיה אמור לנחות בנמל התעופה בריצ’מונד הייטס שבאוהיו. מסיבה לא ברורה הוא סטה לנמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר כדי לנחות נחיתת חירום, אך למרבה הצער התרסק.

הבעלים של המטוס, תושב מדינת אוהיו, אמר לעיתון ‘ניו יורק פוסט’, כי הוא “שבור” מהידיעה על ההתרסקות ומשתתף בצערן של משפחות ההרוגים.

צוותי הצלה סרקו את האזור במשך שעות, ואיתרו את שברי המטוס קצת לפני השעה 23:00. המטוס אותר בין העצים כקילומטר אחד מנמל התעופה של מחוז ווסטצ’סטר בווייט פליינס, ובו גופותיהם של שני הנוסעים.

צילום: זק”א

במוקד זק”א התקבל דיווח על מטוס קל שהתרסק ועליו שני יהודים שנהרגו – וצוותי זק”א וארגון מתעסקים פועלים לחילוץ הגופות ולהביאם לקבורה עוד לפני כניסת השבת.

מפקד זק”א ארה”ב יענקי לנדא שנמצא בזירה, יחד עם קמב”ץ זק”א לכיש יוסי לנדא: “קיבלנו דיווח על מטוס שהתרסק כ-150 מטר לפני שדה תעופה של וואוצ’סטר, המטוס נפל בין העצים. הגענו למקום מברוקלין צוות זק”א יחד עם ‘מתעסקים’ לחיפוש גופות ההרוגים. אנו פועלים בתנאי שטח קשים, ובמזג אויר סוער, רוחות חזקות, גשם וערפל כבד יחד עם אנשי המז”פ הנמצאים כאן אנו מחלצים את הגופות ממקום האסון.

“משפחות ההרוגים שנמנים על הקהילה היהודית בקליבלנד קיבלו את הבשורה הקשה. הם הגיעו למקום האסון לעקוב מקרוב אחר חילוץ הגופות, והבאתם לקבורה עוד לפני השבת.

“מדובר באסון קשה לקהילת קליבלנד בפרט, ההרוגים מוכרים מאד בקהילה. מדובר באנשי צדקה וחסד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות