משפטנים יעצו לביבי: זה הזמן שיש לך עד שתהיה חייב לפטר את דרעי

היועמ"שית לא ציינה במכתבה בתוך כמה זמן על נתניהו לפטר את דרעי - וגם בג"ץ לא ציין מועד • אם תוגש עתירה נגד ראש הממשלה בשל אי־ציות לפסק הדין - צפוי בית המשפט להציב מועד סופי לקיום הפיטורין של דרעי
חרדים 10
כ"ז טבת התשפ"ג / 19.01.2023 23:24

אחרי הפסילה בבג”ץ:  ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא פיטר את אריה דרעי, על אף ההכרעה של השופטים, ולמרות המכתב ששיגרה אליו היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב־מיארה, הקורא לו למלא אחר פסק הדין.

במכתבה לא פירטה היועמ”שית בתוך כמה זמן על נתניהו לפטר את דרעי – וגם בג”ץ לא ציין מועד.

לפי דיווח של נטעאל בנדל, הכתב המשפטי של ‘ישראל היום’, משפטנים ייעצו לראש הממשלה כי אמנם אין הוראה חוקית לגבי מסגרת הזמן שבה עליו לקיים פסקי דין, אך עליו לפטר את דרעי בהקדם האפשרי.

המשפטנים אמרו, כי ייתכן ששבועיים למילוי פסק הדין הם מסגרת זמן סבירה, אך לא מעבר לכך.

היום (חמישי) פנתה ‘התנועה לאיכות השלטון’ אל ראש הממשלה, בדרישה כי יפטר את דרעי מיד. המכתב הזה שוגר כחלק ממיצוי הליכים לקראת עתירה שמתוכננת להיות מוגשת נגד נתניהו, אם לא יפטר את דרעי עד סוף השבוע הבא. אם תוגש עתירה נגד נתניהו בשל אי־ציות לפסק הדין, צפויים השופטים להורות לו בשנית לפטר את דרעי – אך הפעם גם להציב מועד סופי לקיום פסק הדין.

בנדל מסביר, כי כאשר אזרח לא מציית לפסק דין של בית המשפט, הצד שכנגד רשאי להגיש “בקשת ביזיון בית משפט”. לפי החוק, במקרה כזה רשאי בית המשפט לקנוס את בעל הדין בשל אי־ציות, ואף להשית עליו עונש מאסר בפועל. אך הפעם, מוסד ראש הממשלה, שהוא רשות מנהלית, הוא זה שעשוי שלא לציית לפסק הדין, ונגדו עד כה לא התקבלה בקשה כזו.

לדבריו, במקרה שתוגש עתירה נגד נתניהו לפיטורי דרעי, וזה בכל זאת יתמהמה בקיום שני פסקי הדין שהורו לעשות כך – העניין יביא למשבר משפטי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות