בכיר בליכוד: “פסילת דרעי בבג”ץ – תשים קץ לפשרה ברפורמה”

בכיר בליכוד מזהיר: אם המינוי של יו"ר ש"ס לשר ייפסל - תסתיים גם ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט, בתיווך הנשיא • ח"כ משה סעדה: "יש מצב שבית המשפט יאפשר את המינוי, אני לא שולל זאת, קחו את זה בחשבון, שלא תופתעו" • "אם בית משפט מורה לפטר, נתניהו חייב לפטר"
חרדים 10
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 11:48

לקראת הכרעת שופטי בג”ץ: בכיר בליכוד אמר הבוקר (רביעי), כי אם המינוי של השר אריה דרעי ייפסל על ידי בג”ץ – תסתיים גם ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט, המתקיימת בתיווך נשיא המדינה יצחק הרצוג.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

“אם בית המשפט פוסל את דרעי על עילת הסבירות, משמעות הדבר: בג”ץ המצוי בניגוד עניינים חריף יפסוק פסיקה שגויה מבחינה משפטית, כדי להפיל את הממשלה ועימה את הרפורמה המשפטית, לה הוא מתנגד בתוקף. הפסילה האפשרית של דרעי תשים קץ לכל הניסיונות של הנשיא להגיע להידברות ולפשרה”, אמר הבכיר לאנה ברסקי ב’מעריב’.

חבר הכנסת משה סעדה, סגן ראש מח”ש לשעבר, שוחח היום עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ברדיו 103FM, והציג מה ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לעשות – במידה ומינוי דרעי יפסל.

סעדה הציג תחילה את הסיבות לפיהן שופטי בג”ץ יכולים לפסול את מינויו של דרעי: “זה יכול להיות מכמה מישורים. מישור אחד, זה יכול להיות בגלל עילת הסבירות שיחליטו. מישור שני, זה בגלל הדברים שהוא אמר בבית משפט שלום, שכביכול התפרשו שהוא הולך לפרוש. זה שני מישורים שונים לגמרי. זה לא אותו מישור של פסילה.

“אני רוצה לומר גם ביחס לבית משפט, שאני חושב שהוא גם ייתן משקל משמעותי להתנהלות בחקירה של דרעי. אני מזכיר לכולנו שחמש-שש שנים הייתה חקירה, בן אדם נחקר בחשד לעבירות שוחד, ועבירות של 10 שנות מאסר, והלבנת הון, עבירות חמורות מאוד. חמש-שש שנים בן אדם עם חרב חדה על צווארו, ואין החלטה של מערכת אכיפת החוק, זה דבר בלתי סביר בעליל”.

סעדה העריך: “יש מצב שבית המשפט יאפשר את המינוי, אני לא שולל את זה, קחו את זה בחשבון, שלא תופתעו. אחרי שלקחתם את זה, הכלל הבסיסי בחובה הבסיסית, זה ברגע שבית משפט פוסק, וקראנו את פסק הדין, לציית לפסיקת בית משפט. אין פה שאלה, זה חד ערכי, ואם בית משפט מורה לראש הממשלה לפטר, ראש הממשלה צריך לפטר את דרעי, אלו הכללים ואנחנו מצייתים לכללים. זה חלק מהמשמעות והמהות של מדינה דמוקרטית”.

על הרפורמה העתידית במערכת המשפט – אמר: “ממה שאני שומע ורואה, ברור שהרפורמה הולכת לעבור. יהיו תיקונים, כי חייבים לנהל שיח”.

לדעתו, “האמירה מהפכה נועדה לייצר לנו קונוטציה שלילית, ואני מבין את הרצון לייצר. אנחנו מדברים על השינוי, על התיקון של המערכת. אמרתי, כמעט ברובה המוחלט היא תעבור. השינויים ינבעו מכך שננהל שיח, ובתוך השיח יהיו דברים שיהיו מאוד חשובים לצד השני, ואנחנו נוכל לחיות איתם, אז אני מניח שנשנה. אבל כדי שאני אדע מה יהיו השינויים, צריך לנהל שיח עם הצד השני, עד היום אין שיח, יש צד מתלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות