מקורבי נתניהו: “אם בג”ץ יפסול את אריה דרעי – הוא יפטר אותו”

לאחר שהשר דרעי הודיע שאין בכוונתו להתפטר אם בג"ץ יפסול אותו - נתניהו יצטרך להחליט • מקורביו: "אם בג"ץ יכריח את נתניהו לפטר את דרעי הוא יביע את מחאתו - אך יפעל לפי פסיקת בג"ץ. אבל צריך שידעו כולם שבית המשפט העליון הכריח את ראש הממשלה, נגד רצונו, לפטר שר"
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ג / 17.01.2023 15:00

 התנגשות חסרת תקדים? לאחר הודעת השר אריה דרעי כי הוא אינו מתכוון להתפטר, באם בג”ץ יפסול את המינוי שלו לשר, החשש במערכת הפוליטית היה כי במידה ונתניהו יסרב לפטר את דרעי – ייווצר פלונטר חוקתי-משפטי חסר תקדים.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

אלא שבסביבת נתניהו אמרו ל’ישראל היום’: “ראש הממשלה יביע את מחאתו, אך יפטר את דרעי, וכך יראה לציבור את הסיטואציה שבה העם בוחר אדם והשופטים פוסלים אותו. לא תהיה שבירת כלים”.

מקורבי נתניהו הוסיפו: “אם בג”ץ יכריח את נתניהו לפטר את דרעי הוא יפעל לפי פסיקת בג”ץ, אבל צריך שידעו כולם שבית המשפט הכריח את ראש הממשלה, נגד רצונו, לפטר שר. יש פה מאבק אדיר ויש פה הזדמנות להראות למי שעדיין חושב שלא צריך את התיקונים של שר המשפטים לוין להבין למה הוא טועה. אם יש מישהו בציבור שלנו שחושב שלוין הגזים, יבוא פסק דין שמורה לראש ממשלה לפטר שר – ראש מפלגה שנבחר על ידי הציבור – וישכנע אותו.

“כדי שהציבור יבין, צריך שראש הממשלה בעל כורחו יעשה את האקט הזה, יביע את מחאתו ויראו כולם מה קורה כאן. ראש ממשלה שמפטר שר בניגוד לרצונו יהיה אקט שיירשם בהיסטוריה”.

לדבריהם, “נתניהו יעשה את זה, אין מצב שלא. להבדיל ממערכת המשפט – אנחנו לא שוברים את הכלים. כל עוד החוק מאפשר לבית המשפט לעשות את הדברים הללו, חייבים לשמור על החוק, אבל נתקן את הדברים. צריך להבין איפה הגבול. אנחנו לא נתעסק במשפט והשופטים לא יעסקו במשילות”.

דרעי עצמו התייחס בשיחות סגורות לפסק הדין הצפוי – ואמר: “אני לא יודע מה תהיה דרך הפעולה. נתניהו, לוין והקואליציה צריכים למצוא פתרון, זה לא עניין נקודתי של ש”ס, יש פה מאבק בין שני קצוות ואנחנו נכנסנו לקו האש. ברור שאי אפשר להמשיך עם המצב שבו בית המשפט פוגע באנשים שהלכו לקלפי. אני יודע שנתניהו רוצה לפתור את הבעיה”.

דרעי הדגיש: “אני לא אתפטר. העתירה היא לא נגדי, היא נגד ראש הממשלה שצריך לפטר אותי. מה רוצים, שאני אעזור לבג”ץ להוציא את הערמונים מהאש? הציבור בחר בי – לא בית המשפט העליון בחר בי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות