בן גביר: גנץ חוצה קו אדום וממריד את אנשי השמאל הקיצוני

השר איתמר בן גביר דרש מהמשטרה לפעול באופן שיוויוני מול מחאות: "מי שחוסם כבישים צריך להיעצר, דין הפגנת שמאל כדין הפגנת ימין" •על החגיגות של המחבל המשוחרר: "זה אירוע שהוא תקלה. נתתי הנחיות למשטרה להתערב, לפעול, לעצור, להפסיק. לחתור למגע מול האויבים"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 18:33

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשא  היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית בכנסת – וסיפר על הישיבה הראשונה שקיים עם סגל הפיקוד של המשטרה.

“פגישה טובה, אנשים רציניים ברוך השם וכוח אדם מאוד מאוד איכותי ומוסר נפש למען מדינת ישראל. אמרתי להם שאנחנו ניתן להם את הגיבוי, גם בחקיקה, גם בתקציבים, אבל בד בבד אמרתי, שעם הסמכות באה אחריות”.

השר התייחס למחדל החגיגות בכפרו של המחבל ששוחרר מהכלא אחרי 40 שנה: “לדעתי האירוע שהתרחש סביב שחרורו של המחבל כרים יונס, זה אירוע שהוא תקלה של המשטרה שאסור לה לחזור על עצמה. לא יכול להיות שפורעי חוק יסיתו נגד מדינת ישראל, לא יכול להיות שבמדינת ישראל שלנו יהיו דברי שבח למחבלים, לטרוריסטים, מיצג שהידים שעשו במקום הזה, וזה לא סוד שאני נתתי הנחיות למשטרה להתערב, לפעול, לעצור, להפסיק – ושבוע הבא אמור להשתחרר מחבל נוסף ואני מקווה שהתקלה הזו לא תחזור על עצמה.

“זו המדיניות שאני מוביל כשר, לחתור למגע, מול המחבלים, מול האויבים, מול פורעי החוק”.

בן גביר התייחס גם להפגנות השמאל: “אם כבר מדברים על פורעי חוק, אני אתייחס בעוד משפט אחד למה שראינו בתל אביב, בהפגנה. אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל גם ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה, הסתה נגד השר יריב לוין, חסימת כבישים. אמרתי לסגל הפיקוד של המשטרה – אני בעד הפגנות, אבל מי שחוסם כביש ומי שמתפרע, צריך להעצר ודין הפגנה בתל אביב כדין הפגנה בירושלים, דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין.

“אלה הדרישות שלי ממשטרת ישראל, לפעול בנושא ההפגנות בצורה שוויונית. חופש ביטוי כן, שלטים כן, אבל חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי. חופש הביטוי זו לא מילת קסם שפותחת כל שער – ולכן הדרישה שלי מהמשטרה גם בנושא הזה, זה להתייחס בצורה שוויונית להפגנות. יש עוד הרבה דברים, יש עוד הרבה דרישות והן יפורסמו בהמשך”.

גנץ לבש חליפת איומים: “נרעיד את המדינה, זה הזמן לצאת לרחובות”

בן גביר הגיב הערב גם לאיומים של ח”כ בני גנץ: “חופש ביטוי, כן. אבל המרדה, בשום פנים ואופן לא. חבר הכנסת גנץ חוצה קו אדום ומנסה להמריד את אנשי השמאל הקיצוני.

“מצער מאוד שמי שכל קמפיין הבחירות שלו דיבר על ממלכתיות ומתקרא ‘המחנה הממלכתי’, קורא לפעול בניגוד לחוק ובניגוד לכללי הדמוקרטיה. גנץ חזור בך. אל תנסה להבעיר את הלהבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות