גנץ לבש חליפת איומים: “נרעיד את המדינה, זה הזמן לצאת לרחובות”

יו"ר המחנה הממלכתי יצא בישיבת סיעתו נגד הרפורמה במערכת המשפט - ואיים: "אם לא יהיו הסכמות - נהיה ברחובות, הגיע העת להרעיד את המדינה" • הוא פנה לנתניהו: "האחריות למלחמת אחים - עליך" • הליכוד: "הוא זה שזורע את זרעי הפורענות"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 14:53

יו”ר המחנה הממלכתי, ח”כ בני גנץ, תקף היום (שני), בישיבת סיעתו את הרפורמה במערכת המשפט – וזעם על ראש הממשלה שדחה את הצעתו לכנס גוף שיגיע להסכמות על ‘רפורמת המשילות’.

“בימים האחרונים זה ברור שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת, הוא רוצה אותה במצב מאוזן”, אמר גנץ. “זה ברור שהוא רוצה לנצל רוב רגעי ולהצית מאבק בין השבטים בחברה הישראלית, זה ברור שהם החליטו לסחוט את דוושת הגז בדהרה, טרור מול המערכת המשפטית והדמוקרטית”.

גנץ, שהובס בבחירות, טען:  “אנחנו שמייצגים רוב שמתנגד להפיכה המשטרית, לא נגיע לוועדות הכנסת כעניים המחזרים בפתחים, אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית, וגם בקרב שותפיו. אם לא יהיו הסכמות, הציבור ואנחנו נהיה ברחובות”.

הוא הוסיף: “אני מבקש לפנות למפלגות הקואליציה, רובכם לא הצבעתם למען הפיכה משטרית, רובכם מתנגדים לכך שפוליטיקאים ימנו שופטים באופן בלעדי, רובכם מתנגדים לכך שרוב של 61 יוכל לדרוס כל מיעוט ללא הגנה וללא מעצורים. אתם, אנשי הימין ליברלי, אוהבי המדינה, הראשונים שצריכים לצאת ולמחות. תצאו להיאבק למען מה שאתם מאמינים בו, נגד פירוק הדמוקרטיה והמהלך הדורסני וחסר המעצורים. זה הזמן לצאת בהמונים ולהפגין, הגיע העת להרעיד את המדינה, ננהג לפני החוק, אבל נמקד את המחאה”.

הוא פנה לנתניהו: “מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית –תהיה חלשה מול אויבינו ובמאבק על הלגיטימציה שלנו. מדינת ישראל נכה דמוקרטית – תהיה גם נכה ביכולת לגייס את החברה הישראלית למען הביטחון והכלכלה. אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי – אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך – האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר: אתה בחרת בחרפה – ואנחנו נבחר במאבק צודק”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “גנץ שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי הוא זה שזורע את זרעי הפורענות”.

גם יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד פתח את ישיבת הסיעה על הסערה במערכת המשפט. “השופטים יהפכו לשפוטים. יריב לוין חיכה שנתניהו יהיה חלש כדי לממש את התוכנית שלו. המחירים שנאלץ לשלם על הרפורמה מזעזעים – הממשלה יודעת את זה אבל לא אכפת לה. רק חשוב להם להחזיק בשלטון. זה מלחמה על הבית, היא רק מתחילה”.

תגיות

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאבדים עצמם לדעת
    09/01/2023 15:24
    שירה
  1. הוא ניסה לזחול לממשלת ביבי עם כל מיני אמתלות ותירוצים שונים ומשונים,ונענה בסירוב ובלאו גדול וחד,אז הוא החליט לשנות כיוון ולהפוך את עורו ולהתחיל להשתגע כמו שאר חבריו שכבר הקדימו אותו בשיגעון ורוצים לשרוף את המדינה,אסור להיכנע להם וחייבים לרסן אותם ולאפס אותם בכל הדרכים החוקיות.

  2. סוף גנב לתליה ויפה שעה אחת קודם
    09/01/2023 17:25
    יעל
  3. פטטי..גנב שקרן ותחמן..

  4. גנץ חזק ואמץ
    09/01/2023 17:26
    מנצור
  5. חזק ואמץ גנץ

  6. גנץ מ0 ל100 ברגע
    09/01/2023 20:35
    156
  7. שיהיה בריא אין לי מה להגיד

  8. חחחחחחחח
    10/01/2023 08:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. שמאלני על מלא מלא אדם שלא מתבייש לשקר ביבי שכח לפני 20 שנה מה שהוא לא יידע עוד 20 שנה.
    מה קרה ליאירוש לפיד האפס כבר נתניהו לא חף מפשע יותר הוא לא גנב ורמאי ושקרן?
    הוא רק חלש הפעם אמר אבי אבות החלשים