מקלב: “עולים על גל ההסתה העכור”. גפני: “נבוא חשבון” • צפו

סגן השר במשרד התחבורה תוקף את ראשי הערים שמסרבים לתקצב את 'החיידרים': "הם מדברים על אפלייה של אוכלוסיות? מה שהם עושים זה הנצחת האפליה הקיימת זה שנים" • דרעי: "הדרישה לשוויון אינה אמורה לפגוע בתקציב הרשויות ואני בהחלט בעד לשפות אותן"
אריה ריבקינד
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 15:33

סגן השר אורי מקלב תקף אחר הצהרים (שני), בהצהרה מיוחדת של סיעת ‘דגל’, את ראשי הערים שחתמו על מכתב השלטון המקומי.

“זו אכזבה גדולה לראות את ראשי הרשויות מוסתים מהתקשורת ועולים על גל ההסתה העכור, הם מדברים על אפלייה של אוכלוסיות? מה שהם עושים זה הנצחת האפליה הקיימת זה שנים”.

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, אמר כי בכוונתו “לבוא חשבון” עם ראשי הרשויות שיישארו חתומים על המכתב.

“חלק גדול מראשי הערים האלה הם שותפים שלנו, ואנחנו שותפים שלהם. מי שחתום על המכתב הזה שאומר שהילדים החרדים לא יקבלו לא בינוי, לא תקצוב… בכל מקרה יהיו בסוף סדר העדיפות. הנקודה הזאת, שראש רשות חתום על המכתב הזה, כך הוא מתייחס לילדים החרדים – זה יהיה אצלנו נקודת בוחן בבחירות לרשויות המקומיות”.

גפני הדגיש: “כשנותנים לנו סטירה כזאת מצלצלת לא נגיש את הלחי השנייה, ומי שנמצא פה ונשאר חתום על מכתב כזה שהוא חמור מכל בחינה אפשרית, אנחנו נבוא איתו חשבון”.

הוא תוקף את ראשי הרשויות הערביות שהצטרפו למכתב ראשי הערים נגד החינוך החרדי. “לא ידעתי שמתכננים להקים תלמוד תורה בזרזיר או באום אל פאחם. האם הילדים הללו אינם תושבים? ההורים שלהם לא משלמים ארנונה?”

יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, אמר בישיבת סיעתו בכנסת: “לא יכול להיות הבדל בין חינוך ילד חרדי לכל ילד אחר במדינה, וזה מה שביקשנו בהסכמים הקואלציונים. הדרישה לשוויון אינה אמורה לפגוע בתקציב הרשויות ואני בהחלט בעד לשפות אותן.

“לצערי ניסוח המכתב שפורסם איננו נכון, ורבים מראשי הרשויות שהבינו את הדרישה חזרו בהם מהחתימה. חברי הכנסת שלנו יסבירו זאת לראשי הערים ואני משוכנע שכולם יסכימו ויפעלו למען השוויון בחינוך”.

מוקדם יותר היום התייחס יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח”כ יעקב אשר, בפתח ישיבת הוועדה, למכתב ששלחו ראשי הרשויות: “יצא אתמול מכתב של ראשי רשויות בעניין תקצוב החינוך החרדי. לא כל ראשי הרשויות חתמו על המכתב ויש לשבח את אלה שלמדו שצריך לקרוא לפני שחותמים. א

“ני רוצה לומר לידידיי ראשי הערים: הייתי ראש עיר מעורב מאוד בשלטון המקומי, ואין דבר כזה אצל ראש עיר ילד רשמי וילד פחות רשמי, ילד מוכר וילד חצי מוכר. אין תושב שהוא תושב פחות טוב כי הוא עולה יותר כסף ומכניס פחות כסף, אין דבר כזה”.

אשר המשיך: “הייתי ראש עיר בבני ברק לפני 15 שנה, ובבני ברק היו ועדיין קיימים שכונות כמו פרדס כץ ששם חלק גדול מהתושבים לא היו חרדים ומבחינתי ההתייחסות לילדים שם היתה בדיוק אותו דבר כמו ההתייחסות לילדים חרדים. לא השקעתי יותר בילדים מהמגזר שלי. אי אפשר לחשב ילד לפי כמה הוא מעמיס על המחלקה הסוציאלית – ראש העיר הוא אבא של כולם. אני דוחה מכל וכל את הניסוח של המכתב ואני בטוח שנקבל הבהרה על השגגה הבסיסית במהות תפקידו של ראש עיר”.

הוא  הבהיר: “לגופו של עניין – לא ביקשתי שראשי רשויות ישקיעו כסף מקופתם במקום המדינה, אבל מה שהעירייה מתקצבת מקופתה חייב להיות שוויוני לכל ילד באשר הוא, באותו סכום בדיוק ואותם כללים. השקעה של עיר ומשאבים של העיר צריכים להתחלק לכולם בשווה, וכל ילד שלומד בבית ספר שמדינת ישראל מכירה בו – יש לו מעמד חוקי ולכן לא נקבל בשום פנים ואופן שום אפליה בנושא הזה”.

אתמול פרסמו 170 ראשי רשויות מקומיות מכתב ששוגר לראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך, בו יצאו נגד מימוש הסעיף בהסכמים הקואליציוניים שדורש מהם לממן מוסדות חינוך חרדי ‘רשמי שאינו מוכר’ – תלמודי התורה והחיידרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות