אישום נגד הפורעים שדרדרו פח שפצע קשה את מירל דז׳ילובסקי

כתב אישום הוגש לבית משפט המחוזי בירושלים נגד שני חסידי ברסלב, שדרדרו יחד עם עוד שלושה פורעים את פח 'הצפרדע' שפגע במירל דז'לובסקי, חסידת קרלין - ופצע אותה קשה • כתב האישום מגולל כיצד פעלו הפורעים בזירת ההפגנה וכיצד חמק הנער בן ה-16 מתוך ידיו של שוטר
חיים טוויל
ט"ז טבת התשפ"ג / 09.01.2023 13:24

פרקליטות מחוז ירושלים  הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מאיר קצב, בן  22, וקטין כבן 16, שני חסידי ברסלב תושבי אלעד וירושלים, אשר היו מעורבים בהצתת פח אשפה, דרדורו ופגיעה בתושבת האזור, מירל דז׳ילובסקי, חסידת קרלין, בת 40,  שעברה במקום.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות יפעת פנחסי-נבו, לפני כחודש, במהלך הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים, החליטו הנאשמים ופורעים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב.

בשעות הערב הגיעו הנאשמים עם חבריהם לפח האשפה, הציתו אותו ודחפו אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. אז הדרדר פח האשפה הבוער לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה, והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של מירל, שעברה באזור.

בעקבות המכה היא התמוטטה על המדרכה, והנאשמים וחבריהם ברחו מהמקום.

כתוצאה ממעשיהם, פונתה מירל לבית החולים שערי צדק ואושפזה בטיפול נמרץ. בימים אלו היא עדיין מאושפזת בבית החולים.

בנוסף, במסגרת חקירת האירוע נמלט הנאשם הקטין משוטר שביקש אותו לחקירה מספר ימים לאחר האירוע.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

וכך מציג כתב האישום את העובדות:

1. ביום ה-15,12,22 בשעות הערב התקיימו הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים. עובר ליום זה, בשעה שאינה ידועה למאשימה, גמלה בליבם של הנאשמים ושלושה אחרים (להלן: “האחרים”), להצית פח אשפה מסוג “צפרדע” (להלן: “פח הצפרדע”) הנמצא ברחוב רבנו גרשום בסמוך לרחוב יחזקאל ולחסום באמצעות הפח את רחוב יחזקאל.

2. בסמוך לשעה 22:30 הגיעו הנאשמים והאחרים לפח הצפרדע. נאשם 2 יחד עם שניים מהאחרים הציתו את פח הצפרדע. הנאשמים והאחרים החלו לדחוף את פח הצפרדע לעבר רחוב יחזקאל. בשל כובד משקלו של פח הצפרדע ומיקומו המותאם לצד המדרכה, דחפו הנאשמים והאחרים את פח הצפרדע בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניעו למרכז הכביש.

3. באותה העת, עברה במקום מ’ המתגוררת באזור (להלן: “המתלוננת”). בשל מעשי הנאשמים והאחרים, נעמדה יחד עם עוברי אורח אחרים במדרכה הנמצאת במרחק של כ-2 מטר מפח הצפרדע וצפתה במעשה.

4. בעוד הנאשמים והאחרים אוחזים ודוחפים בחוזקה את פח הצפרדע לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה, הדרדר פח הצפרדע הבוער במהירות והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של המתלוננת ונעצר בכביש ברחוב יחזקאל.

5. בעקבות המכה התמוטטה המתלוננת על המדרכה, והנאשמים והאחרים ברחו מהמקום.

6. כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים והאחרים פונתה המתלוננת באמבולנס לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהיא עם שברים מרובים בצלעות, דימום פנימי רב בכל אזור החזה וריאות שספגו פגיעה קשה המסכנת חיים. עם הגעת המתלוננת לבית החולים, חלה הדרדרות במצבה הרפואי והיא אושפזה בטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת עד להתאוששות חלקית רק כעבור שבועיים. המתלוננת עדיין מאושפזת בבית החולים.

7. בעקבות האירוע לעיל, ביום 18,12,22, הגיע השוטר א.ק לרחוב *** בירושלים, על מנת לאתר את נאשם 2 שכן הוא נדרש לחקירה בגין אירוע זה. אז, עבר נאשם 2 כשהוא רכוב על אופניים חשמליים. כאשר הבחין בו השוטר א.ק, חסם את דרכו, אחז בזרועו ואמר לו “עצור משטרה”. נאשם 2 הפיל את האופניים על רגליו של השוטר, נע במהירות וחמק מידיו של השוטר. השוטר החל לרוץ אחר נאשם 2 וצעק לו לעצור, אולם נאשם 2 הצליח להימלט.

8. במעשיהם המתוארים לעיל, חבלו הנאשמים במתלוננת חבלה חמורה שלא כדין כשהיו נוכחים שניים או יותר שחברו יחד לביצוע המעשה בידי אחד או אחדים מהם; הציתו הנאשמים בצוותא חדא, אש במזיד בדבר לא להם, עשו הנאשמים מעשה או לא נקטו זהירות סבירה בנכס בהחזקתם או בפיקוחם וגרם בכך סכנה, מכשול או נזק לאדם בדרך ציבורית; וכן עשה נאשם 2 מעשה בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות