דרעי: “היועמ”שית הפריכה את הטענות נגדי, סומך על העליון”

שר הפנים ושר הבריאות הגיב לאחר שהיועצת המשפטית בהרב-מיארה תקפה את מינויו: מאשרת שמעולם לא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות וכי לא הפרתי את הסדר הטיעון" • הביע אופטימיות: "בטוח שבית משפט העליון יאפשר לי להמשיך ולפעול לצמצום הפערים בחברה"
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"ג / 04.01.2023 19:19

יו”ר ש”ס, שר הפנים והבריאות אריה דרעי, הגיב הערב (רביעי) על עמדת היועצת המשפטית לממשלה שהוגשה לבג”ץ  – לקראת הדיון על העתירות נגד מינויו לתפקיד שר.

“אני מברך על תגובת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, שהתפרסה על עשרות עמודים, אשר הפריכה את הטענות הכוזבות שנשמעו נגדי בשבועות האחרונים, לפיהן הולכתי שולל את בית המשפט.

“היועצת המשפטית מאשרת בתשובתה כי מעולם לא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות וכי לא הפרתי את הסדר הטיעון ולא הולכתי שולל את בית משפט השלום בהתפטרותי מהכנסת ה-24”, אמר דרעי.

הוא הוסיף: “אני בוטח בבורא עולם, מאמין וסומך על בית המשפט העליון בירושלים שיתכנס מחר בהרכב מורחב של 11 שופטים, שישמע את קולם של למעלה מ-2 מיליון אזרחי ישראל ובכללם 400 אלף מצביעי ש”ס שרוצים לראות אותי שר בממשלת ישראל.

“אני סמוך ובטוח שביהמ”ש העליון יאפשר לי להמשיך ולפעול לצמצום הפערים בחברה וישים קץ למסע הרדיפה כנגדי וכנגד בני משפחתי שנמשך כבר למעלה מ-6 שנים. שנים מייסרות של חקירות קשות שלי ושל משפחתי, שנים של חשדות כבדים כנגדי שכדברי היועמ”ש לשעבר ד”ר אביחי מנדבליט, ‘ההר לא הוליד אפילו עכברון'”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, היועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין גלי בהרב-מיארה, הגישה לבג”ץ את עמדתה כי אין זה סביר למנות את יו”ר ש”ס אריה דרעי לשר. “המסקנה הברורה בנסיבות העניין היא כי מינוי דרעי לשר חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ודינו בטלות”, כתבה בהרב-מיארה.

העתירה שהוגשה נגד המינוי תידון מחר בהרכב מורחב של 11 שופטי בית המשפט העליון, ובאופן חריג בנימין נתניהו יוכל למנות עורך דין שייצגו בדיון.

ראש הממשלה מצדו טען שיש לאפשר את מינוי דרעי לשר שכן מדובר ב”נסיבות חסרות תקדים”.

לדבריו, “השיקול המרכזי שצריך להנחות את ראש הממשלה הוא השבת היציבות השלטונית, ובנסיבות העניין אין כל דרך להביא ליציבות שלטונית ללא מינויו של מנהיג סיעת ש”ס הרב דרעי כשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם
    04/01/2023 19:21
    י
  1. גם אנחנו האזרחים מקווים שתתפטר כבר מעולם הפוליטיקה.
    רוצים שאלי ישי יחזור ויטפל בנושא החינוך של הצפון. חריש, קרית אתא וקרית שמואל.