מרגי משך את התפטרותו רגע לפני שנתי חיאק הושבע לח”כ

שר הרווחה חזר בו ברגע האחרון מהתפטרותו במסגרת החוק הנורווגי • המהלך הותיר את צוות הלשכה של הח"כ המיועד במבוכה • ש"ס: "החלטתו התקבלה על ידי הנהגת ש"ס משיקולים פרלמנטרים" • מדובר בהסבר תמוה, שכן מרגי מכהן כשר ולכן לא יוכל לקחת בהליכי חקיקה בוועדות הכנסת
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 21:01

התעלומה סביב ההתפטרות: שר הרווחה יעקב מרגי מש”ס הודיע הערב (שלישי), ברגע האחרון, ליו”ר הכנסת אמיר אוחנה כי הוא מושך את התפטרותו שהוגשה בתחילת השבוע, במסגרת ‘החוק הנורווגי’.

מי שהיה אמור להיכנס לכנסת במקום מרגי – הוא נתנאל חיאק, הממוקם במקום ה-13 ברשימת ש”ס, ומי שכיהן בשנים האחרונות כדוברו של ח”כ מרגי.

יצוין, כי הלשכה של הח”כ המיועד נתי חיאק כבר הייתה מוכנה, העוזרים מונו והדובר התכונן בשיא המרץ לתפקידו. ההחלטה של מרגי לחזור בו מההתפטרות הגיעה ברגע האחרון והותירה את צוות הלשכה המיועד במבוכה גדולה.

בש”ס הגיבו על המהלך הבלתי צפוי: “החלטתו של שר הרווחה יעקב מרגי למשוך את מכתב ההתפטרות מהכנסת התקבלה על ידי הנהגת תנועת ש”ס משיקולים פרלמנטרים של הסיעה.

“השר מרגי נחשב לפרלמנט ותיק ומנוסה ולכן התקבלה החלטה כי בשלב זה השר מרגי יחזור לכהן כח”כ במקביל לתפקידו כשר הרווחה, על מנת לסייע לחברי הסיעה בקידום החקיקה הקואליציונית. מימוש החוק הנורווגי יבוצע בהדרגה בהמשך”.

מדובר בהסבר תמוה, שכן מרגי הוא שר ולא יוכל לקחת בהליכי חקיקה בוועדות הכנסת. בנוסף, יכולותיו וניסיונו היו ידועים בתנועת ש”ס עוד קודם להגשת ההתפטרות בתחילת השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות