הרב מוצפי נגד השר: “חמור, טמבל. מוריד מס על משקאות ממותקים?”

הפוסק הספרדי תקף בשיעורו את שר האוצר וכינה אותו "חמור", "טמבל" ו"טיפש" - בגלל החלטתו לבטל את המס על השתיה המתוקה, כפי דרישת הח"כים החרדים • "טמבל. אנחנו המדינה מספר אחת בקטיעת אברים, ממה זה בא? ממחלת הסוכרת. איזה מטופשים אלה"
חרדים 10
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 20:04

בעקבות ההחלטה לבטל את המס על השתיה המתוקה: הפוסק הגאון רבי בן ציון מוצפי, ראש ישיבת ‘בני ציון’ בירושלים וראש ‘בד”ץ בני ציון’  תקף בשיעורו את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’

“איזה מטופשים אלה, החמור הזה הולך מוריד את המס על המשקאות הממותקים, טמבל. אנחנו המדינה מספר אחת בקטיעת אברים, ממה זה בא? ממחלת הסוכרת, עברו את המיליון של חולי סוכרת, למעלה מעשרה אחוז מהאוכלוסיה, זה הידועים”.

הפוסק הוסיף: “יש כאלה שיש להם סוכרת שקטה שלא גילו אותה. הסוכרת באה כשאוכלים סוכר, שותים מתוק, גם משמין, גם מביא מחלות נוראות, סוכרת זה מגפה נוראה”.

לפי דיווח של איציק ברנדויין בערוץ 7, הרב מוצפי הדגיש כי את ביטול המס על הכלים חד-פעמיים הוא מבין, אך לא את ביטול המס על השתיה המתוקה: “בא הטיפש הזה, חד פעמי אני מבין אותך, בסדר תוריד, אבל דבר ראשון משקאות ממותקים על הבוקר, מה קרה?”.

יצוין, כי סמוטריץ’  קיבל את ההחלטה – הראשונה שלו במשרד האוצר – על ביטול המיסים, בשל דרישת המפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציונים.

הח”כים החרדים הגיבו בצהלה, אחרי פירסום ההחלטה.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיב: “אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את ‘מס ליברמן’ על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם ספרת האם בדקת ??
    04/01/2023 10:00
    בדיחה
  1. חמור טמבל אדיוט מפגר זבל מושחת אדיוט מטומטם חולרע וכו’

  2. מילחמה בטייקונים
    05/01/2023 16:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. להוריד את מחירי הפרות והירקות ולאפשר תחרות יותר רחבה ביבוא סחורות

  4. שום התייחסות ר' מוצפי על להטב.
    08/01/2023 13:59
    שומר מצוות
  5. למה שייסתבך עם חכ סש.?!
    הלכה?! אז הלכה !!