מסתמן: נתניהו יודיע על הקפאת תעריף החשמל, המים והארנונה

ראש הממשלה עומד להשיק צעדים מיידיים כמענה לגל ההתייקרויות • הערכה: עלות 'ההקפאה' של מחוללי האינפלציה תעמוד על כ-4.5 מיליארד
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 13:59

בדרך לקיים את הבטחות הבחירות? בימים הקרובים צפוי ראש הממשלה בנימין  נתניהו להודיע על הקפאת תעריפי החשמל, המים והארנונה. כך דווחה היום (שלישי) סוניה גורודיסקי ב’ישראל היום’.

מדובר בצעדים שנועדו להעניק מענה מיידי לגל ההתייקרויות, עוד לפני הגשת התקציב אשר יוגש לממשלה רק בעוד כחודש וחצי לכל המוקדם.

המטרה כעת  לייצר ‘אפקט צינון’ מיידי לציבור, שכבר כיום קורס תחת נטל ההתייקרויות – ומתוך הבנה שאישור התקציב ייקח זמן.

לפי הערכת התאחדות התעשיינים, עלות ‘ההקפאה’ של מחוללי האינפלציה – חשמל, מים וארנונה – תעמוד על כ-4.5 מיליארד שקל.

בהמשך, במסגרת התקציב, הכוונה היא להציג תכנית להורדת יוקר המחייה שבין סעיפיה המסתמנים ניתן למנות בין היתר חלוקת תלושי מזון, הגדלת נקודות זיכוי, הגדלת מענק עבודה עוד.

אמש כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיון הכלכלי הראשון של הממשלה החדשה, בו השתתפו שר האוצר סמוטריץ’, שר הכלכלה ניר ברקת, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ׳ אבי שמחון, וראש מטה שר האוצר שריה דמסקי.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: “יוקר המחייה לא מפסיק לעלות, כולל היום. כשנכנסתי למשרד ראש הממשלה לפני ארבעה ימים, הבנתי למה – כי ממשלת לפיד לא נקטה אפילו בצעדים המינימליים ביותר כדי לעצור את הדהירה הזאת.

“לכן אני מכנס הערב דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר כדי לגבש את צעדי החירום הראשוניים להילחם ביוקר המחייה למען כלכלת ישראל ולמען אזרחי ישראל”.

בתוך כך, נגיד הבנק, פרופ’ אמיר ירון, הזהיר אתמול כי אם יתממשו ההסכמים הקואליציוניים, האינפלציה תוסיף לעלות. הנגיד רמז את הדברים בדברו על הצורך ב”שילוב איכותי של קבוצות נוספות בשוק העבודה”, והזהיר מפני “הוצאות שמטרתן הייעודית אינה תמיכה בצמיחה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נגיד שמדבר שטיות, באחוזים, יש כיום חרדים עובדים יותר מפעם!
    03/01/2023 14:18
    יניב
  1. שישלב את האופוזיציה שמקבלת שכר על כך שהיא לא עושה כלום ומקבלת שכר מאין כמוהו