נתניהו תקף: ‘בממשלה הקודמת היה חוסר מעש. הכל עמד במקום’

הממשלה התכנסה לישיבת עבודה ראשונה • נתניהו תקף את הממשלה היוצאת: "בניגוד לדעה הרווחת - הסכם הגרעין המסוכן לא ירד מהפרק. הממשלה הקודמת לא היתה מאוחדת סביב שום מטרה לאומית - הם היו מסוכסכים בתוך עצמם. הממשלה שלנו אחרת" • היועמ"שית שוב לא באה
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 11:46

הממשלה ה-37 התכנסה הבוקר (שלישי) בהרכבה החדש לישיבת עבודה ראשונה מאז הושבעה.

היועמ”שית גלי בהרב־מיארה הודיעה כי לא תשתתף בישיבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בפתח הישיבה את הממשלה שהודחה: “הממשלה הקודמת לא היתה מאוחדת סביב שום מטרה לאומית. היתה להם רק מטרה אחת – למנוע את הרגע הזה. מעבר לכך, שום דבר. כל אחד משך לכיוון אחר והמדינה עמדה במקום. כתוצאה מכך, הצטברו בעיות רבות וחוסר מעש מוחלט של הממשלה הקודמת בתחומים רבים: בביטחון, במשילות, בכלכלה ובקידום השלום”.

נתניהו הדגיש: “הממשלה שלנו היא אחרת – והיא תפעל אחרת. אנחנו מאוחדים למען מטרות לאומיות ברורות ונפעל יחד לממשן כפי שלא נעשה שנים רבות במדינת ישראל. אנחנו מאוחדים קודם כל בנושא הביטחוני. אנחנו נפעל בצורה עוצמתית וגלויה במישור הבינלאומי נגד החזרה להסכם הגרעין – לא רק בשיחות עם מנהיגים מאחורי דלתיים סגורות, אלא גם באופן עוצמתי וגלוי מול דעת הקהל העולמית, שעכשיו ערה לפנים האמיתיות של איראן: המשטר האיראני שהורג אזרחים חפים מפשע באיראן ומחוצה לה”.

נתניהו הזהיר: “בניגוד לדעה הרווחת שהסכם הגרעין המסוכן הזה ירד מהפרק – אחרי האירועים האחרונים באיראן, אני חושב שהאפשרות הזאת עדיין לא ירדה סופית מהפרק. ולכן, נעשה הכל כדי למנוע את החזרה להסכם הרע הזה שמוביל לאיראן גרעינית בחסות בינלאומית. כמו כן, אנחנו נפעל ביתר שאת למנוע התבססות איראנית-צבאית בסוריה ובמקומות אחרים ואנחנו לא מחכים”.

ראש הממשלה הוסיף: “אנחנו מאוחדים גם בהחזרת הביטחון האישי וקיבלנו מנדט ברור מהציבור להשיב אותו. אנחנו נפעל בתקיפות נגד פורעי חוק באשר הם, כדי להחזיר את הביטחון האישי לכל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד. אנחנו מאוחדים בחיזוק המשילות וגם על כך קיבלנו מנדט ברור מהעם. לשם כך אנחנו נביא רפורמות שיגדילו את המשילות ויבטיחו את האיזון הנכון בין הרשויות”.

הוא התייחס גם למאבק ביוקר המחיה: “אנחנו נפעל להקל על אזרחי ישראל שספגו עליות מחירים קשות בשנה האחרונה כתוצאה משילוב של האינפלציה העולמית וחוסר מעש מוחלט של הממשלה היוצאת, שלא נקטה בצעדים המינימליים שהיו יכולים להקל, ואפילו למנוע, את המצב שהתרחש. אמש קיימתי דיון כלכלי ראשון עם שר האוצר, שר הכלכלה ופרופ’ אבי שמחון על צעדי החירום המיידים שננקוט בעניין זה בימים הקרובים”.

נתניהו התייחס גם ל’הסכמי אברהם’: “אנחנו מאוחדים בהרחבת מעגל השלום, דבר שאני בטוח מאחד את כל אזרחי ישראל. אחרי שהבאנו ארבעה הסכמי שלום היסטוריים בארבע חודשים, לצערי הממשלה היוצאת לא הצליחה להרחיב מעגל זה בשנה וחצי  האחרונות. אנחנו נחושים גם להעמיק את הסכמי השלום הקיימים עם שש מדינות ערב וגם להוסיף להם פריצות דרך היסטוריות עם מדינות ערב נוספות באיזור. יש לנו הרבה מה לעשות ואין לנו זמן לבזבז”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות