החוק פשוט לא מאפשר: מאי גולן ואלמוג כהן לא יהיו סגני שרים

מאי גולן ואלמוג כהן קיבלו הבטחה לכהן כסגני שר במשרד ראש הממשלה • אבל רגע לפני ההצבעה בממשלה על המינויים התברר: החוק לא מאפשר מינוי של יותר משני סגני שר במשרד • מאחר שאבי מעוז ואורי מקלב קיבלו את המינוי קודם, גולן וכהן יישארו בחוץ - עד לשינוי החוק
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 01:35

ביום חמישי האחרון, יום השבעת הממשלה, חברת הכנסת מאי גולן הודיעה שהיא עוזבת את המשכן, לאחר שלא קיבלה “תפקיד משמעותי” מנתניהו. זמן קצר לאחר מכן פורסם כי סוכם שהיא תקבל תפקיד של סגנית שר במשרד ראש הממשלה. להודעה צורפה תמונה בה היא נראית ניצבת מחויכת לצד נתניהו.

תפקיד זהה הוצע גם לח”כ אלמוג כהן מ’עוצמה יהודית’.

היום (שלישי) תתקיים הישיבה השנייה של הממשלה ה-37.

הממשלה תצביע בישיבתה השבועית על מינוי סגני השרים – אורי מקלב, אבי מעוז, יעקב טסלר, משה ארבל, משה אבוטבול ומיכל ולדיגר. שניים מהסגנים יכהנו במשרד ראש הממשלה – אבי מעוז ואורי מקלב.

לדאבון לבם של גולן וכהן התברר, כי החוק מתיר למנות רק שני סגני שרים במשרד ראש הממשלה ולא ארבעה, ועל כן שניהם יאלצו להמתין בחוץ מספר שבועות, עד להשלמת חקיקה שתאפשר למנות יותר משני סגנים במשרד ראש הממשלה.

בהסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית לליכוד, סוכם: “תוקם במשרד ראש הממשלה מנהלת לפיתוח מטרופולין באר שבע שסגן השר מטעם עוצמה יהודית יהיה ממונה עליה”.

אלמוג כהן אמר בתגובה: “הוצע לי לכהן במקום כסגן שר הכלכלה ולהמתין לשינוי החקיקה שיאפשר מינוי יותר סגנים במשרד ראש הממשלה – אך סירבתי. אשרת את האזרחים והסיעה דרך הכנסת”.

הממשלה צפויה לדון גם בגיבוש ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, וועדת השרים לענייני השב”כ ובתקנות הגנת הדייר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות