“חמודה, אנחנו לבד בטלפון”: כך פועל המטריד בלב הרובע החרדי

מטרידן הפועל ברובע החרדי של אשדוד מתחזה לסוקר במכון סקרים ומציג לנערות שאלות הנוגעות לענף ההלבשה, כביכול מדובר בעסק לבגדי נשים בהמשך השאלות הופכות לשאלות מטרידות • נערה: "כשלא עניתי, הוא ניסה לומר כי אם אענה, נקבל הביתה משלוח של בגדים חינם"
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 18:57

מטריד סדרתי, שלפני כחודשיים ביצע שיחות הטרדה בטלפון, תוך שהוא מזדהה כסוקר ממכון סקרים, שב לפעול בשנית: הפעם השאלות היו כביכול של סקר שנועד לבדוק העדפות של בגדי נערות ונשים. כך דווח באתר ‘אשדודס’.

לפי הדיווח, המטרידן התקשר הבוקר (שני) למספר בתים במרכז רובע ז’ בעיר, כאשר מי שענו לשיחה הטלפונית היו נערות, מהן ביקש – לאחר שוידא שהן בנות 18 – לענות על שאלות הנוגעות לענף ההלבשה, כביכול מדובר בעסק לבגדי נשים.

תחילה לבשו השאלות אופי מקצועי – כמו האם אתם רוכשים בגדים מחו”ל או רק בארץ, אך ככל שהשאלות הלכו והתקדמו כך הן הלכו ופלשו לתחומים אחרים.

“הוא בירר אצלי מה  הן ההעדפות שלי, ולאחר מכן ביקש לשאול האם אני לובשת קצר או ארוך”, סיפרה אחת הנערות ל’אשדוד’ס’, כשהיא מבהירה כי היא רואה לנכון לשתף בפרטים וזאת בכדי למנוע מאותו אדם להפיל ברשתו נערות תמימות אחרות.

“בהמשך, הוא שאל אותי שאלה שנתפסה כאינטימית. כשראה שאני מהססת, אמר: ‘חמודה, אנחנו לבד בטלפון, אין לך מה לחשוש’.

“משלא עניתי, הוא ניסה לומר כי אם אענה, נקבל הביתה משלוח של בגדים, כשאין צורך לשלם עליהם. ‘אני אפילו לא מבקש כרטיס אשראי’, אמר. ‘רק תעני על השאלות, זה חשוב לנו לעסק’.

“לשמחתי, ניתקתי מיד, לפני שהוא התקדם הלאה”, אומרת הנערה. “אך אני בטוחה כי ישנן נערות שיחששו לנתק, והן ימשיכו לענות על השאלות בתמימות, כאשר הן מסוגלות להיפגע מהשאלות הללו כשהפגיעה עשויה להיות אנושה”.

ניתן לשער כי מדובר בתופעה נרחבת. אחד ההורים הבהיר כי הוא עומד לפנות מיידית למשטרה.

לצד זאת, ההורים נדרשים להזהיר את הבנות שלא לענות לשיחות שאינן מוכרות, גם ובעיקר אם מדובר בסקרים שנראים על פניהם תמימים.

בנוסף, במקרה שהורה מבחין בקיומה של שיחה כזו, חשוב לנסות להקליט את השיחה – שכן כך יהיה ניתן לעלות על עקבותיו של המטרידן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות