סמוטריץ’: לא רציני להאשים את הממשלה החדשה ביוקר המחיה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה בכנסת: "להפתעתי ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שכבר מצא את האשמים לעליית המחירים ובראשם ראש הממשלה והשרים החדשים שנמצאים בקושי מספר שעות בתפקיד. זה לא רציני"
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 15:59

שר האוצר ויו”ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ’ התייחס ליוקר המחייה בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

“העולם נמצא כעת במשבר כלכלי עמוק המתבטא בזינוק מחירים ובעלייה חדה באינפלציה. הממשלה החדשה שקמה בשבוע שעבר קיבלה ירושה לא קלה, שכללה החלטות של הממשלה היוצאת על העלאת מחירים המכבידים מאוד על אזרחי ישראל.

“למרות זאת ולהפתעתי ראיתי הבוקר שער של עיתון נפוץ שכבר מצא את האשמים לעליית המחירים ובראשם ראש הממשלה והשרים החדשים שנמצאים בקושי מספר שעות בתפקיד. זה לא רציני”, אמר סמוטריץ’.

הוא הוסיף: “הממשלה החדשה שהושבעה ומשרד האוצר בראשותי מחוייבים לפעול לבלימת עליית המחירים ולהורדת יוקר המחייה. כפי שהוכחתי כשר התחבורה, אני מתכוון לפעול בצורה מקצועית ועניינית, קיימתי כבר דיוני עומק עם אנשי המקצוע במשרד האוצר ובכירים במשק ובתעשייה כדי לגבש שיתופי פעולה להורדת יוקר המחייה. כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית וייסודית כדי להביא בסופו של דבר לתוצאות שכולנו מיחלים להן. בעזרת השם לאחר שתסתיים עבודת המטה נציג את תכנית הפעולה לציבור”.

סמוטריץ’ דיבר גם על תגובת המדינה לבג”ץ בעניין חומש. “אני רוצה לברך את חבריי השרים, שר הבטחון יואב גלנט ושר המשפטים יריב לוין על הודעת המדינה לבג”ץ כי הממשלה תפעל לתיקון חוק ההתנתקות ולהסדרת ישיבת חומש שבשומרון. מדובר בשינויי כיוון מעמדת הממשלה כלפי ההתיישבות בחומש, ולמעשה התחלה ברגל ימין של הממשלה בכל מה שקשור להתיישבות בארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות