אחרי התלבטות: פרוש מונה לשר ירושלים ויהיה אחראי על הר מירון

הח"כ מיהדות התורה העדיף לכהן כסגן שר ולהימנע מאחריות מיניסטריאלית, אך לבסוף ייקח על עצמו את התפקיד כדי לקבל את האחריות על הר מירון • מינויו אושר בסבב טלפוני בממשלה והובא אחר הצהרים לאישור הכנסת
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 13:31

אחרי מספר ימים של התלבטויות: ח”כ מאיר פרוש מיהדות התורה שוחח היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין  נתניהו וסיכם איתו כי ימונה באופן רשמי לשר לענייני ירושלים ולאחראי על הר מירון.

המינויים של מאיר פרוש ושל גילה גמליאל אושרו בסבב טלפוני בממשלה והובאו אחר הצהרים לאישור הכנסת. גמליאל כבר הושעה כשרת המודיעין. פרוש יושבע בהמשך.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, לאחר שקיבל את תיק ירושלים והאחריות על הר מירון, פרוש נסוג מההחלטה לכהן כשר והעדיף לכהן כסגן שר – כחלק מהאידאולוגיה של ‘דגל’, שנמנעת מכהונת שר כדי שלא לשאת באחריות מיניסטריאלית.

אלא שאנשי נתניהו הבהירו לפרוש כי אם הוא מעוניין לכהן רק כסגן שר הוא לא יוכל לקבל סמכויות על מירון, שכן בשל המלצות ועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’ נדרשת אחריות של שר למקום.

אתמול ניהלו אנשי מזכירות הממשלה חיפושים אחריו, על מנת להבין אם להיערך לאישור הכהונה שלו בקרב חברי הממשלה, אולם הניסיונות להשיג אותו עלו בתוהו.

פרוש אף ביטל את הטקס עם אלקין לחילופי השרים במשרד ירושלים, שהיה אמור להתקיים אתמול בצהריים.

כאמור, לאחר מספר ימי התלבטות, ולאחר שנועץ בחברי ‘המועצת’, החליט פרוש להתמנות לשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות