על רקע האלימות: צה”ל העביר את גדוד נצח יהודה החרדי מיו”ש לגולן

הגדוד החל בשבוע שעבר בתעסוקה מבצעית בפיקוד הצפון שאמורה להימשך קרוב לשנה • גורם צבאי: חיילות המשרתות בבסיס של הגדוד, הועברו לבסיס אחר - זאת בכדי לאפשר בסיס ללא נשים
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 10:42

צה”ל החליט להעביר את גדוד הנח”ל החרדי נצח יהודה מיהודה ושומרון לתעסוקה מבצעית ממושכת ברמת הגולן. כך דווח היום (שני) ‘הארץ’.

על פי הדיווח, הגדוד החל בשבוע שעבר בתעסוקה מבצעית בפיקוד הצפון, שאמורה להימשך כ-11 חודשים. עוד נטען, כי בשל כך הוזזו מהאזור חיילים דרוזים וחיילות, כדי לשמר את אופי השירות בגדוד.

ההערכה היא שההחלטה התקבלה על רקע שורת מקרים שבהם חיילי הגדוד נהגו באלימות כלפי פלסטינים.

לאורך השנים הוצב הגדוד בעיקר ביהודה ושומרון לתעסוקות מבצעיות ממושכות מאוד. במקרה של נצח יהודה התרחשו בשנים האחרונות מקרים רבים שבהם נעצרו לוחמים בחשד שפגעו בפלסטינים ונגד חלק מהם הוגשו כתבי אישום.

בחודש אוגוסט האחרון הושעו ארבעה מלוחמי הגדוד לאחר שתועדו מכים פלסטינים.

בשל ריבוי מקרי האלימות, החלה מחלקת המדינה האמריקנית לעקוב אחרי פעילות גדוד נצח יהודה ביהודה ושומרון והשגרירות התבקשה לחבר דו”ח על פעילותו שהתבסס בעיקר על נתונים של ארגוני שמאל.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “גדוד נצח יהודה עלה בשבוע שעבר לתעסוקה מבצעית בגבול סוריה, לאחר עבודת מטה ארוכה ומתוך רצון לייצר גיוון בגזרות התעסוקה המבצעית, בנוסף לצבירת ניסיון מבצעי. הגדוד עתיד לבצע תעסוקה מבצעית במשך כ-11 חודשים, כשבתווך ייצא להתרעננות של כשלושה שבועות. בסיום התקופה, ישוב הגדוד לבצע תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון, כחלק מגרף התע”ם שנקבע לשנת 2023. לאור פקודת שירות החרדים, שנועדה לאפשר שילוב חרדים בצה”ל, הותאמו המוצבים והבסיסים השונים לקליטת גדוד נצח יהודה”.

גורם צבאי ציין: “בגדוד נצח יהודה משרתים נגדי מטבח ומשגיחי כשרות המותאמים לרמת הכשרות הנדרשת בגדוד. כיוון שהגדוד מביא עמו נגדי מטבח משל עצמו, הועברו הנגדים המשרתים כיום באותם הבסיסים למוצבים אחרים בגזרה. הסמב”ציות המשרתות בבסיס של הגדוד, הועברו לבסיס אחר, זאת בכדי לאפשר בסיס ללא נשים – על מנת שגדוד נצח יהודה יוכל לשמור על אורח החיים החרדי”.

מנכ”ל עמותת נצח יהודה מסר בתגובה: “הכותרת הבוקר בהארץ היא פשוט שקר, פייק ניוז, המצאה מוחלטת. תקשורת מיינסטרים שגיבורה על החיילים החרדים. ההחלטה לשדרג את הגדוד התקבלה לפני שנתיים על רקע מקצועי בלבד.

“לא מפנים אף חייל דרוזי בגלל הגדוד כי במפקדת הגדוד משרתים גם חיילים לא יהודים. הגדוד ערכי ומקצועי אתם פשוט לא באמת רוצים חרדים בצה”ל. מצופה מכתב ותיק כמו עמוס הראל להצליב מידע ולפרסם עובדות. יידע כל מנוי לעיתון הארץ כי עורכי העיתון מזלזלים בו. בושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות