הפך את החלטת ליברמן: זה הצעד הראשון של השר סמוטריץ’

החרדים צוהלים: השר החדש באוצר הורה בפגישת הנהלה להכין צווים שיובילו לביטול המיסים במהירות האפשרית • משה גפני: "'מס ליברמן' נועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי" • אורי מקלב: "כעת, משבוטל הצו, נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 17:58

שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ’ החליט היום (ראשון), בהחלטה הראשונה במשרד, על ביטול המס על המוצרים החד פעמיים וביטול המס על שתייה ממותקת.

בפגישת הנהלה ראשונה שנערכה אחר הצהריים הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיב בשמחה: “אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את ‘מס ליברמן’ על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי.

“זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך”.

ח״כ אורי מקלב, הגיב על ההחלטה:  “מיסים אלו לא באו לסייע לציבור, אלא רק כהחלטה רעה שנועדה לפגוע בציבור ולא מקצועית. אנחנו מברכים את שר האוצר סמוטריץ שביטל מס זה, כפי שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני.

“פעולה זו מביאה את מדיניות הממשלה החדשה לפעול למען האזרחים ולא כנגדם. כעת, משבוטל הצו, נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים”.

ח”כ מאיר פרוש על ביטול המס החד פעמי: “אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ על זריזותו בפעולה שנקט לבטל את מס ליברמן שהוטלו על המשפחות החרדיות. מדובר במימוש צעד ראשון מתוך צעדים נוספים שמופיעים בהסכם הקואליציוני שימחקו כל זכר לגזירות ממשלת לפיד-ליברמן”.

ח”כ יעקב טסלר: “מודה לשר האוצר ידידי בצלאל סמוטריץ׳ על ההחלטה הנכונה לביטול המס על מוצרי חד פעמי. מדובר במס דרקוני ומיותר שמטרתו העיקרית היתה להכביד על משפחות ברוכות ילדים, צרכני החד פעמי. התחלנו בביטול סדרת הגזירות שיזמה הממשלה הקודמת, כפי שהבטחנו ואף הכנסנו זאת להסכמים הקואליציוניים. בעזרת השם נמשיך ונצליח”.

כזכור, ב־1 בנובמבר 2021 ממשלת ליד-בנט החליטה להטיל מס קנייה על כלים חד־פעמיים המכילים פלסטיק בגובה של 11 שקלים לק”ג. מטרת המס היתה להכפיל את מחירם הסופי של הכלים החד־פעמיים לצרכנים כדי להפחית את השימוש בהם, משום שהם מזיקים לסביבה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות