סמוטריץ’ החמיא לליברמן – שעקץ: ‘בשביל שותפיך צריך הרבה קמח’

שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן עקץ: "בלי קמח אין תורה - ועם הדרישות של כל השותפים שלך צריך הרבה קמח" • סמוטריץ': "יש לי מחויבות אחת בלבד - לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל. אני חושב שליברמן היה שר אוצר טוב"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 14:10

במשרד האוצר התקיים בצהריים (ראשון) טקס חילופי שרי האוצר בין השר היוצא אביגדור ליברמן, והשר הנכנס בצלאל סמוטריץ’.

שר האוצר היוצא פנה לשר הנכנס ואמר: “אם תצטרך אני לרשותך. יש לנו מדינה אחת והכלכלה היא אבן היסוד”. הוא עקץ: “בלי קמח אין תורה ולכן צריך לייצר הרבה מאוד קמח, בטח בשביל הדרישות של כל השותפים שלך צריך הרבה קמח”.

ליברמן נשא דברים והתלוצץ שחסרה המילה “בס”ד” בשלט שמאחוריו: “תודה לעובדי משרד האוצר, זה משרד ייחודי, אין כאלה אנשים. אנחנו ישבנו עכשיו שעה שלמה, כל אחד בא עם מחברת גדולה, אם תצטרך עוד זמן אני לרשותך. תמיד אמרתי לחברה פה שאין רווחה בלי רווחים. אין מדינה ענייה עם מערכת רווחה מפותחת. צריך לייצר הרבה הכנסות. שר האוצר לא שומר על הקופה, תפקידו הראשון זה לייצר הרבה הכנסות. האתגרים שמחכים לך הם אתגרים אדירים, הדבר הראשון זה התקציב ההמשכי. תעבוד עם אנשי משרד האוצר”.

שר האוצר החדש אמר: “כשנכנסים למשרד כמו משרד האוצר הדבר המרכזי זה לדעת שפה אני שר אוצר עם מחויבות אחת בלבד – לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל. יש המון דברים שהשר ואני מסכימים עליהם. מתעשרים מעסקים ומרפורמות – ומפיתוח והמגזר העסקי מושך את הכלכלה קדימה.

“אני בא אליכם אנשי האוצר עם הרבה אהבה ורצון ללמוד. ככל שנחזק את הכלכלה – נוכל לאתר את אותן קבוצות אוכלוסייה שזקוקות לעזרה ההדדית שלנו המדינה”.

פגישת חפיפה. צילום: דוברות

סמוטריץ’ הוסיף: “החשש הוא שהאינפלציה תהפוך לדביקה בשנה הבאה, לא בטוח שכל מה שנעשה יהיה פופולרי, אבל אני משוכנע שכל מה שנעשה יהיה טוב למשק ולמדינה. כל אחד מאיתנו הוא סוג של חוליה בשרשרת, יש לנו מדינה יוצאת מן הכלל שנבנתה כמעט בנס. יש בסך הכול כלכלה טובה ומשרד טוב. אני מתלבש על הקומות שבנו כאן קודמיי, אני חושב ששר האוצר ליברמן היה שר אוצר טוב, התפקיד שלי מתמצה בלנסות לבנות את הקומה הקטנה שלי”.

על מנכ”ל האוצר רם בלינקוב אמר סמוטריץ’׳: “אנחנו לא נפרדים כל כך מהר”. בנאומו לא נפרד בלינקוב מהמשרד – וייתכן שימשיך בתפקיד לפחות לחודשים הקרובים.

סמוטריץ’ התייחס גם לעובדי המשרד ואמר להם בחיוך: “תעבדו פחות קשה אצלי, כי אצלי עובדים 24/6”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות