טיבי ימונה לסגן יו”ר הכנסת? סמוטריץ’ ובן גביר נגד, החרדים בעד

הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנגדות למינוי של אחמד טיבי, כסגן יו"ר הכנסת • בליכוד ובמפלגות החרדיות לעומת זאת מעוניינים שטיבי ימשיך משיקולים פוליטיים ובשל "ברית המיעוטים" • ח"כ טלי גוטליב מהליכוד: "לא להצביע משום שיקול לאחמד טיבי לתפקיד סגן היו"ר. הגענו למשול!"
אריה ריבקינד
ז' טבת התשפ"ג / 31.12.2022 21:29

חילוקי דעות בקואליציה החדשה לגבי מינוי סגני יו”ר הכנסת: מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית מתנגדות למינוי של אחמד טיבי, כסגן יו”ר הכנסת. כך דיווחה הערב (מוצאי שבת)  דפנה ליאל בחדשות 12.

הח”כ מהרשימה המשותפת  מכהן בתפקיד סגן היו”ר מאז שנת 2006.

בליכוד ובמפלגות החרדיות לעומת זאת מעוניינים שטיבי ימשיך משיקולים פוליטיים ובשל “ברית המיעוטים” ארוכת השנים בין המפלגות החרדיות לרשימה המשותפת.

ח”כ טלי גוטליב כתבב בקבוצה הפנימית של הליכוד: “מזכירה את פנייתי שלא להצביע משום שיקול לאחמד טיבי לתפקיד סגן יו”ר הכנסת! יועצו הקרוב של גדול המרצחים ערפאת, שמתנהג כלפינו כאנשי ימין בביטול ובשנאה. הגענו למשול! הגענו להוות ממשלת ימין יציבה וחזקה, לא להצביע לאחמד טיבי לתפקיד סגן יו״ר הכנסת”.

בין ח”כ אחמד טיבי לשר איתמר בן גביר התנהלו בשנה וחצי האחרונות מספר עימותים במליאת הכנסת, כאשר טיבי ניצל את תפקידו כדי לזרוק את יו”ר ‘עוצמה יהודית’ מהמליאה.

לפני שנה וחצי הורידו מאבטחי הכנסת בכוח מהדוכן במליאה את איתמר בן גביר, זמן קצר לאחר שעלה לנאום.

העימות החל לאחר שבן גביר עלה לדוכן ובתחילת נאומו אמר: “ברשות יו”ר הכנסת, אדוני השר, כנסת נכבדה”.

ח”כ טיבי, שניהל את הישיבה, קטע את בן גביר ודרש ממנו לקרוא גם לו “אדוני”. בן גביר סירב ודרש מטיבי להפנות אותו לתקנון הכנסת, אך טיבי טען כי מדובר בהוראות יו”ר הכנסת.

בין השניים התפתח עימות ובן גביר אמר כי אין כל חובה לקרוא לטיבי “אדוני”, וקרא לעברו: “אתה מחבל, לא אדוני. אתה צריך להיות בכנסת בסוריה, לא כאן”.

בן גביר נצמד בכח לדוכן, התנגד לסילוקו – והצליח לשוב אל הדוכן, בטרם הורד.

טיבי נימק את החלטתו להוציאו מהמליאה: “ראה חבר כנסת ערבי מנהל את הישיבה וכינה אותו ‘מחבל’”.

בן גביר טען לאחר המהומה: ”‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד ‘אדוני’ למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה. טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו”ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו”ר הכנסת”.

בהמשך אמר ח”כ טיבי במליאה: “ראיתי שיש פרשנים שטוענים שסילקתי את בן גביר בגלל שלא קרא לי ‘אדוני’. זה עיוות בוטה של המציאות. החלקתי לו את העובדה שלא עמד בהוראות כי זו לא עילה להוצאה החוצה. סילקתי אותו כי קרא לי ‘מחבל’ ואמר לי ‘לך לסוריה’”.

בהזדמנות אחרת, כמה חודשים אחר כך, הוציא טיבי, בעת ששימש כיו”ר הישיבה, את בן גביר מהמליאה, לאחר שהח”כ ממפלגת הציונות הדתית אמר לו: “עבודה בעיניים”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם טיבי סגן יור הכנסת אני עם שס סיימתי
    31/12/2022 23:03
    יעקב
  1. אסור לתת במה למחבל הזה בשביל שום דילים אריה ינקניק אין לך אמונה בשם יתברך אתה צריך תמיכה של טיבי

    • יהודה   16/01/2023 07:57

      ולמה יש מנהיגים בימין שיכולים להוליך שולל את הימין זה בסדר שהימין יתן תקציבים לחרדים ואחכ לא הצטרכו את תומך ערפת

  2. פלסטיני טומך טרור
    08/01/2023 16:35
    אבואב
  3. הוא מצהיר שהוא שיך לעם הפלסטיני השהיד הזה הוא מסוכן לכנסת ישראל ולמדינה הטומך טרור הוא וחבריו 👽👽

  4. יהורם
    16/01/2023 07:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. סמוטריץ תן תקציבים לחרדים וככה תסלק את טיבי

  6. סמו
    16/01/2023 07:55
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. סמוטריץ תן תקציבים לחרדים וככה תסלק את טיבי לא לשכוח שיש מהציונים הדתתים והימין שתמכו בהסכם המאה ואחכ התנגדו ובהסכם אברהם הרוב תמך ואחכ התנגד עוד הפעם ליפול לפח תתמכו בחרדים וככה לא היה@במה לתומכי ערפת