אהוד אולמרט ממורמר: “אני מאחל לממשלה כישלון, היא נגד המדינה”

ראש הממשלה לשעבר על הממשלה החדשה: "אני חושב שזו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שאפשר להגיד שהממשלה שקמה היא נגד המדינה" • "אני קורא לציבור הנאור במדינה לצאת מהחורים ולהפגין את עוצמתו ואת כוחו נגד הממשלה הזו"
חרדים 10
ו' טבת התשפ"ג / 30.12.2022 12:21

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שריצה עונש מאסר בכלא מעשיהו, תקף הבוקר (שישי), בשיחה עם גיא פלג ב-103FM,  את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שותפיו.

אולמרט נשאל האם הוא נרגש מכך שפניה של ישראל סוף סוף ליציבות שלטונית – והשיב: “אני וודאי לא נרגש. אני חושב שזו הפעם הראשונה בתולדות המדינה שאפשר להגיד שהממשלה שקמה היא נגד המדינה. בדרך כלל מקובל במעמדים כאלה, וזה ניכר בחלק מהדיווחים שהיו ברשתות השונות אתמול, ואולי גם הבוקר, לגלות איזה סוג של שמחה ולהשתתף בהעמדת הפנים של איחולי הצלחה, ממשלה חדשה, חגיגה, וכולי.

“אני לא שותף למסיבה הזו, אני מאחל לה כישלון. אם היא תצליח, מדינת ישראל תיכשל. אתה בעצמך קראת את המאמר של רוגל אלפר מ’הארץ’ מציין את המאפיינים של סדר היום שהממשלה הזו רוצה להנחיל למדינה. זה סדר יום שמבוסס על שנאה, הסתה, פגיעה במגזרים שונים באוכלוסייה”.

אולמרט נשאל האם דווקא מהמקום ממנו הוא בא, כאשר הייתה לו ביקורת חריפה על מערכת המשפט, האם הוא חושב שזה לא הזמן “לנער” את המערכת?

הוא השיב: “בוא נחזור לימנו ולעניינים שעומדים על הפרק היום. לפני 18 או 16 שנה המהלך שהיה מכוון נגדי, היה מהלך שלא היה לו תקדים לפני או אחרי. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה התנהגו בצורה לא ראויה, אבל אני לא הגבתי כמו שנתניהו הגיב. אין שום השוואה. כפי שזכור לך אני התפטרתי מהממשלה לאחר זמן קצר, ואני לא דיברתי על תפירת תיקים וכולי. יכול להיות שמערכת האכיפה ומערכת המשפט זקוקות לבדיקה, וזה בהחלט סביר ולגיטימי – פה לא מתכוונים לבדיקה, בואו לא נעמיד פנים. פה מתכוונים להרס. הם רוצים לרסק את המערכת הזו, ולהתנקם בה. האם מאשימים את המערכת הזו שהיא תפרה תיקים, מה שאני מעולם לא עשיתי”.

על כך שהיועצת המשפטית לממשלה לא הזומנה לישיבת הממשלה הראשונה – טען אולמרט: “זה ברור לגמרי שהם רוצים להפטר ממנה, ולמנות מישהו משלהם. כבר ראיתי כמה פרצופים של עורכי הדין שעסוקים בליקוק מתמשך לראשי הממשלה החדשה. הם מכינים את עצמם לקראת אפשרות שימנו אותם לתפקיד. אנחנו ערוכים ומוכנים ויהיה כאן מאבק. מי שמשלה את עצמו שלא יהיה פה מאבק, אז הוא משלה את עצמו. יהיה פה מאבק ללא פשרות והיסוסים – כי יש הבדל עצום בין ביקורת עניינית לבין מה שהם רוצים לעשות. אני קורא לציבור הנאור במדינה לצאת מהחורים, ומהמקומות שהוא מתחבא בהם ולהפגין את עוצמתו ואת כוחו נגד הממשלה הזו. הממשלה הזו תדליק אש של שנאה”.

החברה שלנו ידעה רצח של ראש ממשלה, אתה לא חושב שהאמירות האלו יכולות להיות לא לגיטימיות?

“אלמלא הנושא לא היה רציני כנראה שהייתי פורץ בצחוק. מי שמסית, והסית, ותרם תרומה מכרעת לאווירה שבמהלכה או במעטפת שלה היא יצרה את הבסיס שאפשר את הרצח של יצחק רבין זה ראשי הממשלה הנוכחית, זה ראש הממשלה הנוכחי. אז עכשיו אתה אומר לי שאני ואנשים כמוני שאנחנו חושבים שצריך להיאבק, ואני מדבר על מאבק לגיטימי ציבורי נגד ממשלה שמרסקת את כל העקרונות שהיו העוגנים שעליהם בנויה החברה הישראלית שאנחנו יכולים לתרום, חס וחלילה, לדבר כזה? אף פעם אחת לא נשקפה סכנת חיים של איש ימין מסית”.

אולמרט הוסיף: “הסכנה הנשקפת היא לחייהם של אנשים שעומדים בצד השני של המתרס, ומנסים להגן על עקרונות של שיווין ושל צדק, של סובלנות, של איפוק, של קבלת האחר. של קבלת הלהט”ב, של קבלת המהגר הבלתי חוקי שנמצא בארץ ומחזיקים אותו בתנאים של עבדות ושל עושק נוראי. של הערבים שחיים בישראל, ושל הערבים שחיים בשטחים והם יום יום קורבן להתקפות אלימות של פראי האדם, נוער הגבעות, מבלי שמישהו מגן עליהם.

“אנחנו רואים במו עיננו איך רומסים את השדות והמטעים שלהם, ואת הרכוש שלהם, ופוגעים בהם. אנחנו מתקדמים להפוך את מדינת ישראל למדינה שבעולם יזהו אותה כמדינת אפרטהייד, לא פחות. צריך לומר את הדברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש תגובה
    01/01/2023 10:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חחחחח
    חחחחח
    מי זה אולמרט?
    דרך אגב היה אחד כזה שישב בבית סוהר הוא השתחרר?