נתניהו בצאתו ממשכן הנשיא: “אהיה ראש הממשלה של כולם”

נתניהו בישיבת הממשלה הראשונה: "זאת הפעם השישית שאני מקים ממשלה ומתחיל את שנת ה-16 כראש הממשלה. אני מתרגש גם הפעם" • לא הזמין את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה לישיבה הראשונה • אנשי היועמ"שית ניסו לקבל פרטים על מקום הישיבה, אבל בלשכת נתניהו סיננו
אריה ריבקינד
ה' טבת התשפ"ג / 29.12.2022 19:55

בנימין נתניהו חזר היום (חמישי) לתפקיד ראש הממשלה – וכבר בישיבת הממשלה שכינס הערב במשרד ראש הממשלה, החליט שלא להזמין את היועמ”שית, גלי בהרב-מיארה, לישיבה הראשונה של ממשלתו השישית.

לפי דיווח בחדשות 12, לאורך היום אנשיה של גלי בהרב-מיארה ניסו להבין היכן תתקיים ישיבת הממשלה הראשונה, זאת כיוון שאיש לא ענה להם בלשכתו של נתניהו.

בשיחות סגורות למקורביה אמרה בהרב-מיארה: “אם ירצו שאלך – יצטרכו לפטר אותי. אני לא מתכוונת ללכת”.

יצוין, כי אחרי השבעת הממשלה הקודמת של בנט-לפיד, היועמ”ש אביחי מנדלבליט הוזמן לישיבה.

גורם בסביבת נתניהו אמר כי העובדה שהיועמ”שית לא הוזמנה לישיבה “זהו איתות שהיא כבר לא רצויה”.

בליכוד הדגישו, עם זאת, בהודעה רשמית כי ישיבת הממשלה הראשונה היא טקסית בלבד ולא יתקבלו בה החלטות. בשל כך משתתפים בה רק חברי הממשלה.

לאחר הפרסומים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם בהרב-מיארה והזמין אותה לפגישת עבודה ביום ראשון.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה הראשונה:  “זאת הפעם השישית שאני מקים ממשלה ומתחיל את שנת ה-16 כראש הממשלה.  אני מתרגש גם הפעם”.

הוא הוסיף: “אנחנו ממשלה אחודה. בלי פריטטי ובלי חליפי. יש לנו ארבע מטרות עיקריות: לבלום את איראן, להחזיר את הביטחון והמשילות, לטפל ביוקר המחיה ומצוקת הדיור, ולהרחיב את מעגל השלום. אנחנו מאוחדים בחזון ובמטרה. נעשה זאת. כבר הבאנו לישראל את השנים הטובות בתולדותיה ועכשיו נצעיד את ישראל לפסגות חדשות בממשלה שתמלא את ימיה. עכשיו קדימה לעבודה”.

פגישת החפיפה בין יאיר לפיד לנתניהו, שעסקה רק בנושאי ביטחון הסתיימה כעבור 45 דקות. ראשי הסגל של השניים, ברוורמן ווסלי נכחו גם הם בפגישה. גם השר רון דרמר השתתף.

עם צאתו מלשכת ראש הממשלה, השאיר ראש האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, כמיטב המסורת, מכתב למחליפו. המכתב גרר לעג מצד הגולשים הימניים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לשגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן כי יאריך את כהונתו בשנה נוספת.

“נתניהו שוחח עם ארדן ושיבח את פעילותו המקצועית והנמרצת להגן על ישראל בזירה הבינלאומית. השגריר ארדן הודה לראש הממשלה על האמון בו ואמר כי ימשיך לפעול ככל יכולתו כדי לחזק את מעמדה של ישראל באו”ם”, נמסר מטעם דוברו של נתניהו.

הערב, לאחר ישיבת הממשלה הראשונה, יצאו כל השרים אל משכן הנשיא כדי להצטלם לצילום המסורתי של חברי הממשלה.

נתניהו אמר בצאתו מבית הנשיא: “אהיה ראש הממשלה של כולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות